O nadcházejícím víkendu bude Masarykův okruh hostit nejen mistrovství světa superbiků, ale připomene si také dvacetileté výročí od prvních závodů na novém automotodromu. V sobotu 18. července 1987 se uskutečnil první závod, kterým byl motocyklový přebor Moravy. Na tuto akci navázalo společné mistrovství republiky motocyklů a automobilů.


Popud k vybudování brněnského okruhu dala o patnáct let dříve ještě na starém okruhu smrt italského jezdce Luigi Rinaldiho, jehož vůz na mokré trati po aquaplanningu narazil v cílové rovince do zdi a při havárii ještě zahynul traťový komisař. Starý okruh, který vedl zástavbou přes obce Bosonohy, Veselku a sídliště v Kohoutovicích, přestal vyhovovat. Brno i navzdory úpravám a zkrácení trati postupně ztratilo pořádání mistrovství světa silničních motocyklů i velké automobilové závody.


Motorističtí nadšenci v čele s bývalým motocyklovým závodníkem Miroslavem Čadou poté museli překonat mnoho překážek. Těsně před začátkem stavby tehdejší ministr zemědělství projekt zastavil, stavbu se ale podařilo s ročním zpožděním v létě 1987 dokončit.


Od svého otevření hostil nový Masarykův okruh devatenáct závodů mistrovství světa silničních motocyklů. O body do mistrovství světa budou tuto neděli již popáté budou bojovat jezdci superbiků. Od roku 2000 pravidelně lákají příznivce automobilů na brněnský automotodrom závody seriálu Mistrovství FIA Grand Tourismo. Loni nabídku rozšířil šampionát A1 GP, v němž se silnými formulovými monoposty soupeří národní týmy ze všech koutů světa.


Opomenout nelze ani motocyklová mistrovství Německa a Švýcarska, seriál Alpe Adria Cup i rakouské a německé automobilové šampionáty. V kalendářích jsou i podniky českého mistrovství motocyklů a automobilů, mezinárodní klubové akce, testovací jízdy, řidičské a závodnické kurzy, různé společenské a firemní prezentace včetně předvádění nových produktů automobilového a motocyklového příslušenství. V permanentním využití je i speciální minibiková dráha, coby plodná líheň budoucích motocyklových silničářů.


Pro příští sezonu plánuje management akciové společnosti Automotodrom Brno vedle nových sedadlových tribun, inženýrských sítí a části oplocení totální obnovu povrchu závodní dráhy. Nové podoby se výhledově dočká i objekt řídící věže.