Britský pilot týmu McLaren zvítězil na městském okruhu v Monte Carlu před Polákem Robertem Kubicou z BMW a nejrychlejším mužem sobotní kvalifikace Brazilcem Felipem Massou z Ferrari.

hamilton__192x128_.jpgZávod se vzhledem k počátečnímu dešti a řadě nehod nestihl odjet celý a byl ukončen po uplynutí dvouhodinového limitu.

Loňský nováček seriálu Hamilton má v Monte Carlu skvělou bilanci, protože vloni při své premiéře prohrál jen se Španělem Fernandem Alonsem. Ten slavil druhý triumf v sezoně a přerušil vítěznou sérii jezdců Ferrari, kteří po jeho prvenství v zahajovací Grand Prix Austrálie vyhráli čtyři závody za sebou. V čele pořadí vystřídal mistra světa Fina Kimiho Räikkönena z Ferrari, který prožíval jednu komplikaci za druhou a na devátém místě nebodoval.

Událostmi a incidenty byl nabitý především úvod, který se odehrál v dešti, a potíže se nevyhnuly ani favoritům. Už na startu postihla smůla Heikkiho Kovalainena z McLarenu, který neodjel do zaváděcího kola a vyrazil z boxů jako poslední. Räikkönen na startu zaspal a druhou pozici přepustil Hamiltonovi. Ten se ale brzy dostal do kontaktu s bariérou, musel do depa a vrátil se na pátém místě. To byl zřejmě rozhodující moment, protože s rychle odbaveným vozem se Hamilton odrazil ke spanilé jízdě k triumfu.

Čtěte také:

Mezitím do boxů zajel s proraženou pneumatikou i Alonso s renaultem a v osmém kole musel na trať zpomalovací vůz po kolizi Davida Coultharda se Sebastienem Bourdaisem. Sotva byl závod znovu odstartován, Räikkönen byl potrestán průjezdem depa kvůli pozdnímu nasazení kol před startem a klesl znovu za Hamiltona. Další potíž způsobil Alonso, když při riskantním pokusu o předjetí vrazil do Nicka Heidfelda a oba zůstali v zatáčce chvíli stát.

hamilton__192x128_.jpg

Do té doby prožívali bezproblémový závod snad jen Massa a Kubica, ale v 15. kole nezvládl levou zatáčku brazilský lídr a než se z únikové zóny vrátil na trať, Kubica se ujal vedení. O to přišel až při své zastávce v boxech, ve stejném momentu Räikkönen poškodil přední křídlo a zajel do depa dříve.

Massovi se na osychající trati podařilo získat náskok a od mechaniků se vrátil před Kubicou, takže ve vedení se ocitl Hamilton. Ve stále příznivějších podmínkách získával postupně náskok a výměna pneumatik 21 kol před koncem jeho pozicí neotřásla. Když ale Nico Rosberg rozbil 17 kol před cílem svůj williams o zeď, zpomalovací vůz připravil Hamiltona o čtyřicetisekundový náskok.

Čtěte také:

Restart však mladý Brit zvládl, naopak další zkrat potkal vzápětí Räikkonena, který nezvládl výjezd z tunelu a s neovladatelným vozem zezadu "sestřelil" německého smolaře závodu Adriana Sutila. Ten s taktikou jedné zastávky v boxech jezdil po celý závod na bodovaných pozicích, ale po Finově zásahu musel životní čtvrté místo svoje i týmu Force India nuceně opustit a cíl neviděl.
Šampionát bude pokračovat 8. června Velkou cenou Kanady.

Výsledky:
1. Hamilton (Brit./McLaren-Mercedes) 2:00:42,742 (prům. rychlost: 126,171 km/h), 2. Kubica (Pol./BMW-Sauber) -3,064, 3. Massa (Braz./Ferrari) -4,811, 4. Webber (Austr./Red Bull-Renault) -19,295, 5. Vettel (Něm./Toro Rosso-Ferrari) -24,657, 6. Barrichello (Braz./Honda) -28,408, 7. Nakadžima (Jap./Williams-Toyota) -30,180, 8. Kovalainen (Fin./McLaren-Mercedes) -33,191, 9. Räikkönen (Fin./Ferrari) -33,792, 10. Alonso (Šp./Renault) -1 kolo.

Průběžné pořadí (po 6 z 18 závodů):
1. Hamilton 38 b., 2. Räikkönen 35, 3. Massa 34, 4. Kubica 32, 5. Heidfeld (Něm./BMW-Sauber) 20, 6. Kovalainen 15, 7. Webber 15, 8. Trulli (It./Toyota) a Alonso po 9, 10. Rosberg (Něm./Williams-Toyota) 8.
Pohár konstruktérů: 1. Ferrari 69, 2. McLaren-Mercedes 53, 3. BMW-Sauber 52, 4. Red Bull-Renault a Williams-Toyota po 15, 6. Renault a Toyota po 9, 8. Honda a Toro Rosso-Ferrari po 6.

 

&lta href=&quothttp://media.ihned.cz/high/video_sport/06cp_eng.wmv&quot target=&quot_blank&quot&gtOtevřít video ve vlastním přehrávači.&lt/a&gt Pokud máte problémy s přehráváním - klikněte zde pro přehrání v přehrávači.