Společnosti Budvar, Elektroworld a Tecfood bez souhlasu výboru zneužily symbol olympijských kruhů při reklamní kampani bez jeho souhlasu. "Budeme pokračovat v osvětě, vysvětlovat, jakým způsobem je olympijská symbolika chráněna.

Chceme pomoci, aby se v České republice zdokonalilo právní prostředí. Jsme povinni chránit práva mezinárodního výboru a partnerů," řekl ČTK místopředseda ČOV pro ekonomiku Jiří Zedníček. Upozornil tak na zákon o ochraně olympijských symbolů, který platí v tuzemsku od roku 2000.

COV__192x128_.jpgTen ochraňuje tyto symboly: olympijské kruhy, vlajku, heslo, oheň, pochodeň, hymnu, emblémy a také slovo olympijské ve všech formách. "Chceme přesvědčit lidi, že není možné používat slovo olympiáda.

Samozřejmě hranice je v komerčním a nekomerčním použití, takže různé školní nekomerční olympiády lze tolerovat a využít k výchově a ke vztahu k olympijskému hnutí," podotknul Zedníček.

Použít olympijských symbolů mohou pouze partneři ČOV popřípadě Mezinárodního olympijského výboru. Pravidla platí i pro samotné sportovce, kteří nemohou v průběhu olympijských her propagovat své osobní sponzory.

Od 16. července do závěru Her v Pekingu se nesmí portrét sportovce objevit ani na plakátech a na dalších reklamních poutačích. "Víme, že se tomu nedá absolutně zabránit, ale to neznamená, že se toho zákona nebo pravidla vzdáme," dodal Zedníček.

Čtěte také:

Případný zisk ze sporů investuje ČOV na podporu sportu mládeže, bývalých olympijských medailistů v penzijním věku a na prevenci dalších soudních sporů kvůli olympijským právům.

Při příležitosti zasedání byla představena jedna ze tří originálních olympijských pochodní, které se při olympijské štafetě pohybovaly po Evropě.