Společnosti Budvar, Elektroworld a Tecfood bez souhlasu výboru zneužily symbol olympijských kruhů při reklamní kampani bez jeho souhlasu. "Budeme pokračovat v osvětě, vysvětlovat, jakým způsobem je olympijská symbolika chráněna.
Chceme pomoci, aby se v České republice zdokonalilo právní prostředí. Jsme povinni chránit práva mezinárodního výboru a partnerů," řekl ČTK místopředseda ČOV pro ekonomiku Jiří Zedníček. Upozornil tak na zákon o ochraně olympijských symbolů, který platí v tuzemsku od roku 2000.
Ten ochraňuje tyto symboly: olympijské kruhy, vlajku, heslo, oheň, pochodeň, hymnu, emblémy a také slovo olympijské ve všech formách. "Chceme přesvědčit lidi, že není možné používat slovo olympiáda.
Samozřejmě hranice je v komerčním a nekomerčním použití, takže různé školní nekomerční olympiády lze tolerovat a využít k výchově a ke vztahu k olympijskému hnutí," podotknul Zedníček.
Použít olympijských symbolů mohou pouze partneři ČOV popřípadě Mezinárodního olympijského výboru. Pravidla platí i pro samotné sportovce, kteří nemohou v průběhu olympijských her propagovat své osobní sponzory.
Od 16. července do závěru Her v Pekingu se nesmí portrét sportovce objevit ani na plakátech a na dalších reklamních poutačích. "Víme, že se tomu nedá absolutně zabránit, ale to neznamená, že se toho zákona nebo pravidla vzdáme," dodal Zedníček.
Případný zisk ze sporů investuje ČOV na podporu sportu mládeže, bývalých olympijských medailistů v penzijním věku a na prevenci dalších soudních sporů kvůli olympijským právům.
Při příležitosti zasedání byla představena jedna ze tří originálních olympijských pochodní, které se při olympijské štafetě pohybovaly po Evropě.