Měla to být oslava prvního závodu pod umělým osvětlením.

Felipe Massa u mechaniků Ferrari.Pokud se ale bude někdy vzpomínat na premiéru závodu v Singapuru, jistě to nebude ohlédnutí za první noční velkou cenou, ale za průšvihem Ferrari, který dost možná připravil svého jezdce o vítězství v celém šampionátu.

Stačilo jediné: držet se zaběhlých postupů, kterých využívá celé závodní pole. Jenže Ferrari "zabila" jeho nová zbraň proti svým soupeřům, elektronický lollipopman.

Všechny stáje totiž využívají klasického šéfa mechaniků, který drží v ruce cedulku na tyči se startovními pokyny připomínající lízatko.

Jeho úkolem je sledovat jak úspěšnou výměnu pneumatik, tak správné natankování paliva. Když je vše v pořádku, zvedne lízátko do vzduchu na znamení volné dráhy.

Čtěte také:

Jenže toho už Ferrari nemá. Jeho roli plní dálkově ovládaný semafor, který se vysouvá na elektronickém rameni před jezdce.

Zelené světlo upozorňující na volnou trať se rozsvítilo dříve, než stihli mechanici vytrhnout hadici s palivem. Místo získaných desetin, tak Ferrari ztratilo celý závod.

A jak k této chybě vůbec mohlo dojít? Může za to lidský faktor. Zmíněný semafor totiž ovládá jeden z hlavních mechaniků, aby zabránil na dálku možné kolizi s dalším monopostem, který vyjíždí ze servisní zóny. Jenže místo toho naopak poslal jezdce dříve, než bylo třeba.

Massa tak s hadicí projel celou uličkou depa a pak na jejím konci zastavil. Uvědomil si, že je po nadějích na zisk bodů.

Po více než dvacetisekundovém zdržení se sice ještě vrátil na trať, více než na třinácté místo to však nestačilo. Jeho hlavní soupeř v boji o celkové prvenství Brit Lewis Hamilton mu tři závody před koncem šampionátu utekl už rozdíl sedmi bodů.

Po závodě však mluvil smířlivě. "Jsme jen lidé, každý může udělat chybu. Nejsem z těch, kdo by se kvůli tomu pral. Naopak (viníka) raději povzbudím, protože ho budeme potřebovat příště. Ještě je ve hře 30 bodů," řekl Massa.

Problémem však je, že se Ferrari podobná situace stala už na dalším městském okruhu ve Valencii.

Tehdy se Massovi rozsvítila zelená, když kolem něj projížděl Němec Sutil, jeho stájový kolega Fin Kimi Raikönnen na to reagoval tím, že vyjel už na červenou, při čemž přejel jednomu z mechaniků palec na noze.