Na každém utkání Eura má agentura Reuters pět fotografů. Čtyři z nich sedí na hřišti u rohových praporků. Každý fotograf na trávníku má tři typy objektivů na různé vzdálenosti, aby mohl pořídit kvalitní fotografie i tehdy, když hráč oslavuje vstřelený gól v jejich bezprostřední blízkosti. Nezachytit Italy při oslavě gólu Maria Balotelliho by přece byla věčná škoda.

Pátý fotograf sedí na zvláštním pódiu na tribuně. K dispozici má rovnou tři fotoaparáty. Dva z nich míří na pokutové území, aby zachytily nejdůležitější okamžiky zápasu. Se třetím ručním přístrojem zachycuje dění na celém hřišti.

Fotografové na hřišti mají navíc nožní ovladač, kterým můžou zmáčknout spoušť fotoaparátu umístěného kousek za brankovou sítí.

Za malým vápnem je dalších 19 automatických fotoaparátů. Ty během zápasu pořídí 4 až 5 tisíc snímků. Všechny fotografie se posílají přes agenturní software Paneikon a internet do kanceláře v Berlíně. Dva fotoeditoři vybírají snímky od fotografů na ploše, zatímco třetí se stará o fotografie z tribuny a dálkově ovládaných fotoaparátů. Na to, aby se do světových redakcí dostaly snímky se správnými popisky, dohlíží korektorka.

Zbývá vám ještě 20 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se