Fenomenální Francouz tak zároveň v závěrečném dílu letošního seriálu korunoval vítězství Citroënu v soutěži týmů a přepsal historické tabulky, neboť jako první vyhrál jedenáct rallye v sezoně.

Pětinásobný mistr světa v rallye Sebastien Loeb. Loeb si zajistil pátý titul za sebou již před měsícem v Japonsku a ve Walesu bojoval především pro tým.

Rivalové z Fordu nicméně prakticky ztratili šanci na celkové vítězství v pátek, kdy měl potíže Fin Mikko Hirvonen a propadl se pořadím na nebodované příčky. Jezdci Fordu přitom museli obsadit první a druhé místo.

Za vítězstvím směřoval od první etapy Hirvonenův krajan a týmový kolega Latvala, jenž vedl od šesté erzety. Na posledním dvacetikilometrovém testu však neodolal tlaku Loeba, který ho předstihl o 2,7 sekundy.

V té době měl francouzský pilot na svém kontě desetisekundovou penalizaci za předčasný start do předposlední vložky. Po závodě mu však rozhodčí trest zrušili, takže nakonec získal svůj 47. triumf v kariéře s náskokem 12,7 sekundy.

Čtěte také:

Celý týden jsem si moc neužíval, ale je to úžasné vítězství 

"Je to úžasné vítězství. Celý víkend jsem si to na zledovatělé trati moc neužíval, ale dnes to byl krásný souboj s Jari-Mattim. Po té penalizaci jsme do toho museli dát všechno a nakonec jsme to dokázali," liboval si Loeb.

"Vyhrál ten lepší. Dělal jsem, co jsem mohl, ale rychleji to prostě nešlo," řekl po porážce třiadvacetiletý Latvala.

Třetí místo obsadil s více než minutovou ztrátou další jezdec Citroënu Daniel Sordo ze Španělska a skončil na stejné pozici i celkově.

Citroën se vrátil na trůn po dvouleté odmlce, během níž triumfoval Ford, a připsal si celkově čtvrtý titul.

Rossi při svém druhém startu dojel dvanáctý  

Na kvalitním dvanáctém místě dokončil Britskou rallye osminásobný mistr světa silničních motocyklů Valentino Rossi, jenž se soutěže ve Walesu zúčastnil již podruhé.

Italský jezdec s fordem zaostal za vítězem o třináct a půl minuty. "Jsem šťastný, že jsem v cíli. Za těchto podmínek je pro mě úžasné, že jsem to absolvoval bez větší chyby," uvedl Rossi. V roce 2002 pro něj Britská rallye skončila hned v úvodu.

Jednadvacátou pozici obsadil Jaroslav Tarabus na fiatu, druhý český zástupce Martin Prokop odstoupil už v pátek.

"Jsme strašně rádi, že jsme v cíli. Byl to úžasný zážitek, první rallye na šotolině a v mistrovství světa. Na poslední erzetě jsme měli problém, poškodili jsme tři kola," citoval Tarabuse server vysledky-rally.cz.

MS v rallye - Britská rallye: 1. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën C4) 2:43:19,6, 2. Latvala, Anttila (Fin./Ford Focus) -2,7, 3. Sordo, Martí (Šp./Citroën C4) -1:10,6, 4. P. Solberg, Mills (Nor., Brit./Subaru Impreza) -1:49,6, 5. P.-G. Andersson, J. Andersson (Švéd./Suzuki SX4) -3:54,1, 6. Duval, Giraudet (Belg., Fr./Ford Focus) -4:57,8, 7. Gardemeister, Tuominen (Fin./Suzuki SX4) -5:15,0, 8. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Focus) -5:28,8, ...21. Tarabus, Trunkát (ČR/Fiat Grande Punto S2000) -24:59,0.

Konečné pořadí MS (po 15 závodech): 1. Loeb 122 b., 2. Hirvonen 103, 3. Sordo 65, 4. Latvala 58, 5. Atkinson (Austr./Subaru Impreza) 50, 6. P. Solberg 46.

Pořadí týmů: 1. Citroën 191, 2. BP-Ford 173, 3. Subaru 98, 4. Stobart-Ford 67, 5. Suzuki 34, 6. Munchi's-Ford 22.