reklama
reklama
16. 5. 2012 | poslední aktualizace: 16. 5. 2012  08:51
Nový cíl českého hokeje - ženy

Cíl firmy, která usiluje o partnerství extralize: víc se zaměřit na ženy

Marketingové partnerství hokejové extraligy, které by zajistilo nejvyšší tuzemské soutěži poptávaných 160 milionů ročně zatím nikdo neuzavřel. O spolupráci ale stále jedná společnost Goram. Hokejovým klubům nabízí třeba i to, že do ochozů stadionů přiláká více žen.
Čtěte více o: hokej | extraliga | APK
Pardubice slaví titul, fanynky Brna smutní po prohraném finále jejich Komety
Pardubice slaví titul, fanynky Brna smutní po prohraném finále jejich Komety
foto: čtk

Celkem 875 milionů korun by mohly do českého ligového hokeje přinést firmy Goram a Pragosport, které jako jediné pokračují v jednání o spolupráci s Asociací profesionálních klubů ledního hokeje (APK) po jarním nezdařené veřejné obchodní soutěži na marketingového partnera extraligy. Spolupráci plánují na budoucích pět let od sezony 2013/2014.

reklama

Na zpětnou vazbu bude firma Goram čekat nejpozději do konce června, pak své ambice vstoupit do českého hokeje asi vzdá, neboť by už nebyl dostatek času na zajištění příští sezony, říká v rozhovoru pro server IHNED.cz jednatel firmy Goram Robert Klotz.

Kdy vás vůbec napadlo z golfu přesedlat na hokej, kterému se vaše firma dosud příliš nevěnovala?
O hokeji jsme uvažovali už v roce 2006, kdy jsme chtěli uspořádat juniorský turnaj MS, kategorie do patnácti let. Něco takového tu chybí. První šampionáty národních týmů hrají až šestnáctiletí no a teď se naskytla příležitost, když jsme na konci srpna předložili nabídku na spolupráci APK. První iniciativa vyšla od nás. Nabízeli jsme zhruba 120 milionů korun. APK nabídku vzala v potaz a na základě ní zorganizovala veřejnou soutěž. Hokejový trh jsme sledovali dlouho. Hned na začátku jsme se dohodli s Pragosportem a panem Vackem, kteří do toho chtěli jít sami, ale měli zájem jen o TV práva, nechtěli jít do event marketingu, reklam, práce s partnery. V okamžiku, kdy zjistili, že TV práva jsou nedělitelnou součásti, oslovili jsme je a dohodli se na společném postupu. No a náš zájem trvá pořád.

A co nabízíte jiného než dosavadní marketingový partner BPA?
Pana Charouze si vážím, ale po těch letech, co je u hokeje by mělo dojít ke změně. A na hokeji je to vidět. Reklama a marketing končí popsaným ledem a pomalovanými dresy. Že by někdo pracoval s centrálním ticketingem, nějakou aplikací pro chytré telefony nebo fanouškovskými kluby, to neexistuje. Na hokej chodí neidentifikovaní lidé, pro marketingové partnery nejsou hokejoví fanoušci čitelní a my pro změnu vidíme velký potenciál.

Nemáte pocit, že lidé kolem hokeje tu změnu, jak ji popisujete, nechtějí?
Za dobu, co v hokeji pracuje pan Charouz se vytvořila spletitá vazba osobních i firemních kontaktů, které ne vždy jsou ku prospěchu věci. Místo, aby hokej řešil trable které má, řeší se osobní spory a spory o kompetence a pravomoci.

Měsíce jste jednali s APK, která kluby zastupuje. Musíte mít pocit, že ta jednání jsou komplikovaná a téměř k ničemu nevedou, aspoň tak to vypadá zvenčí. Není cesta, jak prosadit vaši vizi ne přes APK, ale skrze jednotlivé kluby?
Je tu varianta, že silné kluby, si marketingová práva prodají sami a dráž. Doplatí na to ale menší kluby. Velké kluby s velkou fanouškovskou základnou - například Brno, Slavia a Pardubice si ty dva kruhy a mantinely rády prodají samy a princip sociální solidarity, pokud nepřijde nový silný partner, padne. Tento vývoj je v případě neúspěchu výběrového řízení velmi pravděpodobný.
 
BPA klubům ročně platí ke 100 milionům korun, vaše peněžní plnění by za poskytnutá práva pro reklamu bylo téměř o 50 procent vyšší, jak chcete ty peníze získat?
Chceme do hokeje a marketingu kolem něj vnést nové prvky. Identifikovat lidi s hokejem v prvním roce spolupráce, rozčlenit skupinu diváků v TV a v hale a pak s nimi individuálně pracovat. Pracovat s benefity, pracovat také se skupinou žen, rodinami. Dělali jsme si interní průzkumy a hokej jsou schopny podle našich průzkumů sledovat ženy - s nimi dnes nikdo nepracuje. Nepracuje se s centrálním ticketingem. Dám příklad - hrálo se finále Pardubice - Brno. Kdybych z Teplic chtěl na toto utkání jet, nemám šanci. Na skoro všechny významné sportovní a kulturní akce to jde, ale na hokej ne. Prodej mediálních práv bychom dělali jinak. Tohle všechno by hokeji přineslo zájem firem.
 
Všechno byste zajišťovali vy, nebo Pragosport?
S Pragosportem jsme v dodavatelsko odběratelském vztahu. Smluvním partnerem APK by byla společnost Goram.
 
Máte nějaký speciální záměr s mediálními právy?
Myslím, že bychom dokázali prodat práva do zahraničí - o českou ligu je zájem. Ne tak, že by to někdo vysílal v prime-timu, ale ve Švédsku, Finsku, Německu, Francii nebo Rakousku má česká liga dobrý zvuk.
 
V doprovodné dokumentaci výběrového řízení se psalo také to, že přivedete k hokeji minimálně jeden nový silný subjekt, můžete být konkrétnější?
V tuto chvíli to nemůžu prozradit, řeknu alespoň z jakého odvětví: je mezi nimi firma zaměřená na ženy, spotřební zboží, firma ze sektoru bankovnictví a letecký přepravce.

Jedním z témat, které je vlastně dosud nejasné, je jaký bude extraliga v budoucnu mít herní model, otevřenou nebo uzavřenou soutěž, zda bude baráž. Příští sezonu rozsekl svaz, ale pořád může dojít ke změně. Vy z obchodního hlediska máte nějaké preference, nebo jde čistě o sportovní stránku věci a je vám to jedno?
Sportovní model soutěže je nám de facto jedno, divák rozpočty bohužel nenaplňuje, samozřejmě soutěž ale musí být divácky atraktivní. Chápu zájem majitelů klbů, že nainvestovali do klubů své peníze a nechtějí, aby jejich kluby nehrály tu nejlepší soutěž - nechejme je o tom rozhodovat. Ale obecně se přikláníme k tomu, aby soutěž nebyla uzavřená zdola.

Autoři: Michal Šenk
reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
Článek neobsahuje komentáře.
Nejčtenější
reklama
VIDEO
Sebastian Vettel při Velké ceně Austrálie se zvukem motorů spokojený nebyl.
Vojtěch Scheinost
Takhle nezní formule 1, tenhle zvuk je úplný "shit", nadává mistr světa...
VIDEO
Radek Štěpánek (vlevo) se v Japonsku bude muset bez Tomáše Berdycha obejít.
Radek Štěpánek bude hlavní oporou českého týmu ve čtvrtfinále Davisova...
reklama
reklama
reklama