reklama

Na sociálních sítích je fotbalovým mistrem jednoznačně Sparta, Plzeň má o třetinu méně fanoušků

Fotbalová Sparta je králem na sociálních sítích. Fotbalová Sparta je králem na sociálních sítích. autor: Milan Kammermayer
Kdyby o titulu fotbalové ePojštění.cz ligy rozhodovaly počty fanoušků na sociálních sítích, byla by suverénním šampionem pražská Sparta. Letenští mají jen na Facebooku náskok 180 tisíc odběratelů před druhou Plzní.

Praha - Téměř o dvě třetiny víc fanoušků má facebookových stránkách fotbalová Sparta než mistrovská Plzeň. Vyplývá to z průzkumu generálního partnera nejvyšší české fotbalové soutěže ePojištění.cz, který si k 1. lednu 2017 nechala společnost udělat.

Mezi sociálními sítěmi je nejpopulárnější platformou právě Facebook, kde Sparta dosáhla 264 545 fanoušků, čímž se jako jediná z českých klubů přehoupla nejen přes magickou stotisícovou hranici, ale dokonce výrazně přes její dvojnásobek. Na druhém místě se umístila plzeňská Viktoria s 91 906 fanoušky, za ní by byl ostravský Baník (85 178), ale protože v první lize nefiguruje, a obsazuje bronzovou příčku Slavia (76 783).

České fotbalové kluby na sociálních sítích Facebook | Foto: epojisteniliga.cz

Když se podíváme do zahraničních zemí, které jsou fotbalově srovnatelné s českou nejvyšší soutěží, uvidíme, že domácí celky ještě pořád mají co dohánět. Švýcarská Basilej posbírala již přes dva miliony facebookových fanoušků.

Ale zpátky do tuzemských vod a na Twitter, i tady vládne Sparta s 20 tisíci followery, následovány Plzní s 12 700 fanoušky. Třetí Slavia měla k začátku roku necelých 10 tisíc.

České fotbalové kluby na sociálních sítích Twitter | Foto: epojisteniliga.cz

V éře chytrých telefonů je čím dál populárnější Instagram, tady Sparta zaznamenává třetí triumf, protože připsala 41 600 fanoušků. Pořadí se opakuje, druhá je Viktoria, třetí Slavia. Za poslední rok ale přibylo tisíc odběratelů Slovácku, které je v této statistice zřejmě černým koněm.

České fotbalové kluby na sociálních sítích Instagram | Foto: epojisteniliga.cz
reklama