Sponzor fotbalové ligy vyzval k větší transparentnosti soutěže

ČTK ČTK
19. 9. 2016 14:43
Společnost ePojištění.cz, hlavní sponzor první české fotbalové ligy, vyzvala k větší transparentnosti soutěže. Nabádá ke zprůhlednění financování a hospodaření LFA i jednotlivých klubů, boji s korupcí, vytvoření role ambasadora fanoušků a zavedení videa ve fotbale či mikrofonů pro rozhodčí.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Milan Kammermayer

Praha – Generální partner první fotbalové ligy – společnost ePojištění.cz – chce usilovat o větší transparentnost a férovost českého profesionálního fotbalu. Nabádá ke zprůhlednění financování a hospodaření Ligové fotbalové asociace (LFA) i jednotlivých klubů, boji s korupcí, vytvoření role ambasadora fanoušků a zavedení videa ve fotbale či mikrofonů pro rozhodčí.

"Pro podporu nejvyšší fotbalové ligy jsme se rozhodli také proto, že chceme aktivně přispět k větší transparentnosti a profesionalizaci českého fotbalu. Cítíme zodpovědnost za fotbal v ČR, a proto jsme připravili konkrétní návrhy, které podle nás výrazně pomohou," řekl v prohlášení ředitel ePojištění.cz Dušan Šenkypl.

Kdyby se nejvyšší fotbalová liga neoddělila od FAČR, tak bychom do ní nevstoupili, říká šéf ePojištění.cz Dušan Šenkypl | Video: Martin Veselovský

Vyzval především ke zřízení transparentního účtu LFA a zveřejnění hospodaření LFA i jednotlivých klubů. Mělo by tak být jasno, kolik peněz dostávají kluby od marketingové společnosti STES, jaké jsou příjmy z marketingu, merchandisingu a vstupenek. Zveřejněny by měly být i náklady na platy hráčů, provize agentům či na provoz stadionů.

"Kluby tak budou moci srovnat efektivitu svého fungování a fanoušci uvidí reálné toky peněz ve fotbale. V neposlední řadě tento krok odstraní současné velmi neobjektivní poměřování rozpočtů jednotlivých klubů, kdy se srovnávají často úplně neporovnatelné položky," stojí v prohlášení.

LFA již na tomto bodu pracuje. "V tuto chvíli připravujeme konkrétní formy a způsob reportingu jednotlivých klubů, které následně budou projednány na Ligovém výboru. Rádi bychom ucelený výstup představili veřejnosti v průběhu této sezony," řekl předseda LFA Dušan Svoboda.

Šenkypl rovněž nabádá ke zřízení funkce ambasadora fanoušků, který by komunikoval s jednotlivými tábory příznivců a přispíval tak k omezení konfliktů na stadionech, zatraktivnění fotbalového prostředí a zvýšení návštěvnosti.

Firma chce podporovat i zavedení videa pro rozhodčí. "Jsme připraveni spolupracovat při hledání finančně únosného technologického řešení," uvedl ředitel s tím, že je i pro zavedení mikrofonů pro rozhodčí a následné zveřejňování jejich komunikace.

"Zavedení videa do českého fotbalu je jeden z našich základních strategických cílů, který chceme realizovat co nejdříve. Rádi bychom online režim v přátelských zápasech a offline režim v ligových utkáních otestovali už v průběhu této sezony," řekl Svoboda, který se přiklání i k mikrofonům. "To je v gesci Komise rozhodčích FAČR. My tento bod podporujeme a myslíme si, že je to krok správným směrem," dodal.

"Cíle fotbalových fanoušků, klubů i sponzorů jsou stejné. Všichni chceme mít co nejkvalitnější a nejférovější soutěž. Proto body, které navrhujeme, jsou v souladu s cíli LFA. Bez jejich plnění by nebylo možné fotbal dlouhodobě podporovat a my věříme, že brzy uvidíme výsledky této naší společné snahy," dodal Šenkypl.

 

Právě se děje

Další zprávy