reklama

Fotbaloví obchodníci se činili, do ligy přiteče 210 milionů

Sponzorské logo Gambrinusu z nejlepších reklamních pozic mizí, nahrazuje ho Synot Sponzorské logo Gambrinusu z nejlepších reklamních pozic mizí, nahrazuje ho Synot autor: CPA Eduard Erben
Českému fotbalu se podařilo prodat svá televizní a marketingová práva výhodněji než v předchozím období.

Praha - Českému fotbalu se podařilo prodat svá televizní a marketingová práva výhodněji než v předchozích sezonách.

Mezi ligové kluby se v minulém období rozdělovalo zhruba 160 milionů korun ročně, nyní se podařilo výnos navýšit na 210 milionů.

V pátek odstartuje liga do nového ročníku s novým titulárním sponzorem, kterým je společnost Synot. Přičemž ani její předchůdce, pivní značka Gambrinus, sponzorský pool ligy neopustila.

Obchody realizuje STES, dceřiná společnost Fotbalové asociace ČR. Ta se musela popasovat s tím, že spolupráci s fotbalem už neprodloužila Česká spořitelna, ukončit sponzoring poháru se chystá také Česká pošta.

"Přesto se nám podařilo vytvořit lize opravdu silné sponzorské zázemí," říká Luboš Koželuh, šéf STES. „V názvu ligy se objevil Synot, ale ani Gambrinus nás nakonec úplně neopustil. Podařilo se nám získat navíc i Chanci a Hyundai,“ vysvětluje Koželuh.

Od sponzorů v předchozím období inkasoval český ligový fotbal zhruba 80 milionů korun za sezonu. Nyní zaplatí Synot podle informací HN jako titulární partner 50 milionů. Gambrinus, Chance a Hyundai jako komerční partneři a menší sponzoři pak v součtu přispějí sumou až kolem 60 milionů korun.

Jedním ze sponzorů už těsně před podpisem měla být i Škoda Auto. Podle zdrojů HN se jednalo dokonce o tom, že by mladoboleslavská automobilka mohla být přímo titulárním partnerem fotbalové ligy, ale nakonec k realizaci spolupráce nedošlo.

UEFA: 75 milionů za práva k reprezentaci

Fotbal také nově prodal svá televizní práva na další čtyřleté období.

Společnost KPS Media, dceřiná firma Sazky, za ně dosud každý rok platila zhruba 60 milionů a dalších 25 milionů pak dávala za práva na přenosy reprezentace.

Teď ji vystřídal Pragosport, firma bývalého svazového funkcionáře Jaroslava Vacka, která vysílací práva na ligu koupila téměř za dvojnásobek a přeprodala je pak České televizi a placenému kanálu Slovak Sport TV.

„Cena mohla být tak vysoká, protože roste zájem o přenosy také na webech sázkových kanceláří a o streamy pro vydavatelské domy,“ říká Koželuh s tím, že v plánu je také najít zájemce o vysílání české ligy v zahraničí.

Podobně optimisticky jako hledání partnerů pro ligu vyznívají i jednání se sponzory spojené s reprezentací. Několik stávajících smluv přitom končí už v srpnu. „Finišujeme jednání s T-Mobilem. Stejně tak je už potvrzeno pokračování s Pumou,“ nastiňuje Koželuh průběh vyjednávání.

Vysílací práva na reprezentační akce se nyní prodávají přímo přes Evropskou fotbalovou asociaci UEFA. Projekt centralizace televizních a poloviny marketingových práv garantuje v každé sezoně přísun zhruba 75 milionů korun, a to do pokladny Fotbalové asociace ČR.

reklama