reklama

Finálový turnaj Ligy mistrů budí nadšení. Příště s ním nepočítáme, vzkázala ale UEFA

Hvězdy PSG Neymar a Kylian Mbappé slaví postup svého celku do semifinále Ligy mistrů Hvězdy PSG Neymar a Kylian Mbappé slaví postup svého celku do semifinále Ligy mistrů autor: Reuters
Finálový turnaj fotbalové Ligy mistrů, v němž o postupujícím rozhoduje jediný zápas, nadchl fanoušky i experty. Šéf Evropské fotbalové unie (UEFA) přesto vzkázal, že zůstane jednorázovou výjimkou způsobenou letošní koronavirovou krizí

Prezident UEFA Aleksander Čeferin uvedl, že v příští sezoně by se už elitní evropská klubová soutěž měla vrátit k tradičnímu formátu zápasů doma-venku.

Letošní ročník Ligy mistrů aktuálně vrcholí kvůli skluzu způsobenému pandemií turnajem pro osm nejlepších týmů v Lisabonu, kde se vyřazovací zápasy hrají jen na jeden zápas.

"Je to bomba. Ve dvou zápasech většinou vždycky uspěje silnější tým, ale v jednom duelu se může stát cokoliv," prohlásil třeba slavný německý útočník Karl-Heinz Rummenigge. A i když zaznívají další hlasy chválící jeho atraktivitu, UEFA s opakováním "Final Eight" nepočítá.

"Tenhle turnaj je atraktivní, ale nemyslím si, že ho ještě v budoucnu budeme pořádat. Na to není v kalendáři místo," řekl Čeferin agentuře AFP v Lisabonu.

"Nevím, kde bychom v květnu takový turnaj na jeden až dva týdny mohli zorganizovat," dodal.

Liga mistrů měla letos vyvrcholit finálovým zápasem na konci května v Istanbulu. Největší turecké město dostalo možnost hostit rozhodující duel příští rok a Čeferin věří, že v té době už bude šíření covidu-19 pod kontrolou.

"Jsem od přírody optimista. Věřím, že příští rok už bude všechno fungovat lépe a budeme mít zpátky fotbal - starý dobrý fotbal s diváky," řekl šéf UEFA, jenž s diváky počítá i pro odložené mistrovství Evropy, které se nemohlo kvůli globální zdravotní situaci konat letos.

Geniální kouč mladší než Messi. A bestie v obraně. Svět velebí zázrak jménem Lipsko Geniální kouč mladší než Messi. A bestie v obraně. Svět velebí zázrak jménem Lipsko Prohlédněte zde
reklama