reklama

Ligu webových stránek by vyhrál Liberec

Praha- Pomyslnou soutěž fotbalových prvoligových týmů o nejlepší internetové stránky by vyhrál Liberec těsně před Spartou.

Zatímco Sparta sází na efektivnost a vizuální dojem, internetová stránka Liberce je jednoduchá, přímočará a uživatelsky příjemná. Spartě navíc uškodila neúplnost ligové tabulky, kde ještě v úterý večer chyběl zápas Slavie v Ostravě.

Množství informací, které oba kluby, ale i většina ostatních, nabízí svým fanouškům, je opravdu nepřeberné. Nemohly chybět pozvánky na právě zahájenou sezonu, představovaly se letní posily, hodnotily přípravné zápasy a v neposlení řady týmy lákaly fanoušky do ochozů.

Infobox

Oficiální stránky prvoligových klubů:

Slovan Liberec
http://www.fcslovanliberec.cz

Sparta Praha
http://www.sparta.cz

Slavia Praha
http://www.slavia.cz

České Budějovice
http://www.skcb.cz

Mladá Boleslav
http://www.fkmb.cz

Teplice
http://www.fkteplice.cz

Slovácko
http://www.fcslovacko.cz

Kladno
http://www.skkladno.cz

Most
http://www.fksiadmost.cz

Zlín
http://www.fkzlin.cz

Příbram
http://www.fkmarila.cz

Jablonec
http://www.fkjablonec.cz

Plzeň
http://www.fcviktoria.cz

Baník Ostrava
http://www.fcb.cz

Brno
http://www.1fcbrno.cz

Olomouc
http://www.sigmafotbal.cz

Článek popisuje stav stránek v úterý 1. srpna

Po úvodním zápase vládla spokojenost jenom na stránkách loňského mistra, ale ani Sparta nezapomněla poděkovat ústy trenéra Grigy svým fanouškům, kterých se na Letné sešlo skoro 15 000.

Vlastní reportáže, rozhovory s hráči, trenéry a fotogalerie už patří k běžnému servisu většiny ligových klubů, Liberec přidává výběr článků z dalších médií. Pouze s převzatým zpravodajstvím si naopak vystačí Slovácko a Zlín.

Samozřejmostí klubových stránek se pomalu stává i on-line přenos z ligových zápasů, přímou reportáž ze svých zápasů nenabízí jen pětice klubů - Olomouc, Kladno, Most, Jablonec a Příbram. První tří kluby však hrály první zápas na hřištích soupeřů.

Naopak velice podrobný a propracovaný on-line popis zápasu přináší nejen Sparta a Liberec, ale i Slavia, Teplice nebo České Budějovice.

Přehledné a informacemi bohatě naplněné internetové stránky provozují i Slavia, Mladá Boleslav a České Budějovice. Kluby přinášejí svým fanouškům nejen informace o zápasech, rozhovory s hráči a trenéry, ale také nabízejí vstupenky a permanentky, které lze zakoupit prostřednictvím internetu.

Výjimkou nejsou ani video sekvence ze zápasů a zvukové záznamy z tiskových konferencí, většinou se je ale potřeba nejdříve na stránkách zaregistrovat.

Klubové stránky nabízejí i hodně zábavy

Liberecký Slovan dává potenciálním divákům možnost virtuálně se projít po stadionu U Nisy. Teplice zase představují Stínadla v animaci, která přesně ukáže všechny pokladny, vchody a sektory, ale i záchody a stánky s občerstvením.

Pro fanoušky jsou také připravené speciální sekce, kde se dá stáhnout klubová hymna, pozadí na plochu počítače nebo tapeta na displej mobilního telefonu. Vše samozřejmě s patřičnými klubovými motivy.

Většina ligových mužstev má na svých stránkách k dispozici také on-line obchod pro své příznivce, kde se dá pořídit vše od dresů až po spodní prádlo a nejrozmanitější upomínkové předměty.

Na stránkách Sparty si může fanoušek zahrát třeba pexeso s tvářemi svých oblíbených hráčů, Liberec či Slavia zase nabízí zasílání informačních SMS ze zápasů na hřištích soupeřů.

Tepličtí příznivci si mohou stáhnout sestavu svého týmu pro počítačovou hru FIFA 2005 a střetnout se tak ve finále Ligy mistrů třeba s Realem Madrid.

Nejméně se dozví fanoušci Olomouce a Brna

Nejméně informací poskytují oficiální webové stránky Olomouce. Na nepříliš přehledné stránce najde čtenář reportáž z posledního zápasu v Mladé Boleslavi a několik aktualit, ale sekce výsledky zůstává prázdná, stejně tak i statistiky.

Podobná situace panuje na stránkách klubu z jihomoravské metropole. Stránky Brna mají nepřehlednou grafiku, málo aktuálních informací, staré fotogalerie, chybí hráčské statistiky a prakticky veškeré informace o dalších týmech FC Brno.

reklama