Chystá se hokejový obchod roku: Tipsport kupuje marketingovou agenturu BPA, Charouzovo dítě

Luděk Mádl Luděk Mádl
29. 1. 2016 6:21
Agentura BPA, kterou v roce 1993 založil Antonín Charouz, obchoduje dlouhá léta s marketingovými a televizními právy na český hokej. V nejbližších týdnech by ji měla koupit sázková kancelář Tipsport, jednání už probíhají
Agentura BPA prodává i reklamní práva spojená s českou hokejovou reprezentací.
Agentura BPA prodává i reklamní práva spojená s českou hokejovou reprezentací. | Foto: Reuters

Praha -  Tady máš marketingová a televizní práva na český hokej. Prodej je, jak umíš, milá agenturo BPA, ale rok co rok nám za ně budeš garantovat příjem 350 milionů korun. Tak funguje už léta základní model financování tuzemské hokejové extraligy a v posledních sezonách také reprezentace.

Z toho vyplývá, že agentura BPA, kterou v roce 1993 založil Antonín Charouz, hraje v obchodních vztazích uvnitř českého hokeje naprosto klíčovou roli.

Jenže teď se chystá velká změna. Jak zjistil deník Aktuálně.cz, již se rozeběhla jednání, jež směřují k tomu, že agenturu BPA koupí sázková kancelář Tipsport.

"V danou chvíli bych to ještě nerada komentovala, jednání probíhají, ty procesy ještě nejsou dokončeny," řekla Jana Obermajerová, ředitelka BPA, která od roku 2012 vystupuje jako vlastník agentury. "V tuto chvíli stále držím sto procent akcií BPA právě já," dodala i nyní v krátkém rozhovoru s reportérem Aktuálně.cz.

Tipsport: Oslovili nás, tak s nimi jednáme

Tipsport, nejúspěšnější hráč v českém sázkařském byznysu, spojuje svou značku s hokejem velmi intenzivně. Ostatně byla to právě agentura BPA, s níž Tipsport podepisoval smlouvu o titulárním sponzoringu české extraligy.

"Naše spolupráce s českým hokejem je opravdu dlouhodobá. A když jsme nyní byli osloveni, abychom s agenturou BPA případně zkusili hledat i jiné formy spolupráce, nebyli jsme proti," říká Lubomír Ježek, ředitel komunikace Tipsportu.

Zmíněné formy spolupráce mohou být podle něj různé. Nicméně hned několik zákulisních zdrojů se jednoznačně shodlo, že předpokládaným cílem jednání je stav, kdy se Tipsport stane vlastníkem BPA.

Celý název agentury zní Bohemian Promotion Agency. Podnikatel a automobilový závodník Antonín Charouz ji v roce 1993 založil, aby zastřešovala marketing spojený s jeho hokejovými i motoristickými aktivitami.

Tři roky nato koupil Antonín Charouz, český dealer vozů Ford, akcionářský podíl v hokejové Spartě. A držel ho až do roku 2012, kdy jej prodal Sportovnímu holdingu, za nímž stojí podnikatel Petr Speychal.

Jak se BPA chlubí na svých webových stránkách, v právě probíhající sezoně je již "21. rokem výhradním marketingovým partnerem extraligy ledního hokeje a 7. rokem výhradním marketingovým partnerem Českého svazu ledního hokeje, který zastupuje výkonnostní hokej a reprezentační tým."

Prostřednictvím agentury BPA si Charouz dlouhá léta udržoval uvnitř českého hokeje velmi silný vliv. Jak jsme zmínili, Spartu i BPA posléze prodal, nicméně podle informací Aktuálně.cz si agentura i nadále udržovala těsný kontakt s Charouzovým impériem.

V důležité roli sázkařské streamy

Nyní se však pro agenturu BPA začal hledat nový silný partner či vlastník. A tím se patrně stane Tipsport, který si velmi hledí toho, aby snad do rozehrané hry nevstoupil dříve než on jiný silný dravec a nesáhl Tipsportu na to, co je pro něj v celé té partii nejcennější.

A tím jsou streamy extraligových utkání, jež Tipsport pro své klienty-sázkaře smí exkluzivně pouštět na svém webu. Propojení živého obrazu s nabídkou live sázek je pro sázkařský byznys velmi účinná kombinace.

Jak práva na televizní přenosy, které exkluzivně vysílá Česká televize, tak i práva na zmíněné sázkařské streamy obchoduje z pověření extraligových klubů právě agentura BPA.

"Předpokládám, že jednání s BPA budou úspěšně završena v řádu několika týdnů," dodává Lubomír Ježek, ředitel komunikace Tipsportu.

Facebooková stránka autora: Luděk Mádl - Aktuálně.cz

 

Právě se děje

Další zprávy