reklama

Další problém v extralize: nápis na dresech Plzně

Jan Kovář v dresu HC Plzeň 1929 Jan Kovář v dresu HC Plzeň 1929 autor: Erben Eduard
Extraligové týmy nejspíš porušují nový loterijní zákon

Praha/Plzeň - Hokejová extraliga, zmítaná vášnivými debatami o jejím uzavření, může mít další problém.

Generální sponzor extraligy, sázková kancelář Tipsport, zkoumá dopady nového loterijního zákona. Jinými slovy také, zda třeba reklama na dresech HC Plzeň 1929 na jejich internetového konkurenta Bet-at-home je v pořádku.

Od nového roku totiž platí upravené paragrafy, které reklamu na sázení provozované zahraničními kancelářemi (těmi, které nemají v Česku povolení ministerstva financí) výslovně zakazují.

Podle striktního výkladu zákona se tedy může zdát, že Plzeň v tomto bodě porušuje jeho nařízení, podobně jako například fotbalová Dukla Praha, která má jako sponzora Bwin.

Čtěte také:
APK si zvolila nového šéfa. Manažera Slavie Blažka
Dvě extraligy? I to může způsobit hokejová válka
Pražská Sparta by mohla hrát ruskou KHL

"Děláme si právní analýzu toho bodu zákona, který o zákazu reklamy a propagace sázkových kanceláří, které nemají licenci v České republice, mluví," řekl Aktuálně.cz marketingový ředitel Tipsportu Lubomír Ježek.

Tipsport platí extralize jako generální sponzor desítky milionů ročně, přesná částka nikdy nebyla oficiálně potvrzena. Některé jednotlivé kluby, například Plzeň, však měly nebo mají jako svého sponzora konkurenci Tipsportu.

Plzeň: Jsme si jistí, že nic neporušujeme

Plzeň je však přesvědčena, že zákon neporušuje.

"Ano, je pravda, že APK (Asociace profesionálních klubů ledního hokeje - pozn. red.) na začátku roku poslala klubům na popud Tipsportu informační mail, zda některé kluby nový zákon neporušují. Byl ale adresován všem čtrnácti extraligovým klubům, takže se to netýká jen HC Plzeň, ale i dalších klubů," řekl Aktuálně.cz ředitel plzeňského klubu Václav Jáchim.

Co říká zákon

Co říká zákon

Úvodní ustanovení, zákon č. 202/1990 ve znění pozdějších změn

Odstavec (9)

Propagace, reklama a podpora prodeje loterií a jiných podobných her nepovolených nebo neoznámených podle tohoto zákona je zakázána. Porušení tohoto ustanovení podléhá sankci ve výši stanovené jiným právním předpisem.

"Nebylo naší povinností na tento mail nějak reagovat, přesto jsme se jako klub po poradě s našimi právníky rozhodli odpovědět, že podle našeho názoru nový zákon ničím neporušujeme. Od nikoho jsme nedostali žádnou odpověď, takže jsme se tím dál nezabývali," doplnil Jáchim.

Dále uvedl, že klub napsal APK v několika bodech, proč si myslí, že zákon neporušují. "Chci zopakovat, že tato kauza se však zřejmě netýká jen HC Plzeň," je přesvědčen Jáchim.

Hledání nové BPA

Asociace profesionálních klubů, která řídí extraligu, nedávno vypsala výběrové řízení na nového marketingového partnera extraligy.

Jako kritérium v něm chce nastavit sumu 160 milionů korun plus DPH, který by měl nástupce Charouzovy BPA (marketingová agentura extraligy - pozn. redakce) dodávat rok co rok. BPA reagovala tak, že tuto částku považuje za nereálnou a do tendru se nepřihlásí.

Reklamu na Bet-at-home nosila na nedávném světovém šampionátu i česká házenkářská reprezentace. Házenkářský svaz ji používá i na svých oficiálních stránkách, stejně jako web Českénoviny.cz nebo televizní stanice Nova Sport. Řada webů v tuzemsku ale od 1. ledna reklamu na zahraniční sázkové kanceláře nepřijímá.

reklama