reklama

Zlodějna, rozladily diváky zdražené přenosy. Jde o pomoc klubům, brání se extraliga

Za sledování bojů o extraligový titul si letos televizní diváci připlatí. Za sledování bojů o extraligový titul si letos televizní diváci připlatí. autor: Lukáš Filipec / HC Oceláři Třinec
Za extraligové přenosy, které neodvysílá Česká televize nebo O2 TV Sport, si letos hokejoví fanoušci výrazně připlatí.

Že extraliga bude tentokrát zcela jiná než předchozí ročníky, odhaluje už její čtvrteční začátek. Vítkovice nemůžou nastoupit proti Litvínovu kvůli podezření na koronavirus.

Kolik odložených zápasů nakonec bude, nikdo netuší. A když už se začne hrát, tak za nestandardních podmínek. Na většinu stadionů aktuálně může v rouškách přijít tři až pět tisíc lidí, víc proticovidová opatření nedovolí.

Mnohé navíc od cesty na hokej odradí strach z nákazy, raději budou fandit od televize či počítače. 

I tady ale nastává komplice.

Hokejka TV, která vysílá všechny zápasy extraligy a první ligy vyjma těch, na něž má exkluzivní právo O2, výrazně zdražila. Pravidelný divák zaplatí měsíčně desetkrát víc.

Extraligu nadále přináší zdarma (respektive za koncesionářský poplatek) Česká televize. Té v rámci hracích dnů patří úterky a neděle, kdy může zařadit do programu hned dvě klání.

Zpravidla nejatraktivnější zápas pátečního kola pak odvysílá placená stanice O2 TV Sport, která má právo i na předehrávku či dohrávku zpravidla ve čtvrtek, nebo v sobotu. Možná je i středa.

Zavedený režim však může doznat změn v případě odložení duelu kvůli karanténě v jednom z klubů.

Jistotou je, že všechny zápasy kromě těch od O2 odvysílá internetová stanice Hokejka TV, kterou provozuje BPA, výhradní marketingový partner extraligy. Možnost sledovat hokej touto cestou je už třetím rokem zpoplatněna. V předešlých dvou sezonách platili zájemci spíš symbolické částky - 49 korun za denní přístup, 99 za měsíční a 499 za roční.

Omyly a hlášky už neřeším, říká Poulíček. Televizní hvězda 90. let pomáhá Pardubicím Omyly a hlášky už neřeším, říká Poulíček. Televizní hvězda 90. let pomáhá Pardubicím Čtěte zde

To už neplatí.

Nově jsou k mání jen dvě varianty předplatného - denní za 99 korun a týdenní za 249 korun.

"Udělali jsme to záměrně," říká šéfka BPA Jana Obermajerová. "Nechceme vyvolat zmatek. Předpokládáme, že některé zápasy se budou kvůli karanténám přesouvat. Diváci s dlouhodobým předplatným by si pak mohli stěžovat, že jejich klub byl zrovna v karanténě."

Část fanoušků však rozzlobil ceník. Měsíční předplatné, vybrané formou čtyř týdenních přístupů, vyjde na tisíc korun, tedy desetkrát víc než v minulosti.

"Hokejka TV se totálně zbláznila," napsal jeden z uživatelů na sociální síti. "Nehorázná zlodějna," přidal další.

Pro srovnání - měsíční předplatné stanice NHL.TV, na níž lze sledovat nejlepší ligu světa, vyjde v přepočtu na necelých 600 korun.

BPA se brání tím, že zdražení předplatného na 249 korun týdně má pomoct klubům, kterým zcela jistě ubudou diváci v hledišti. Čistý zisk poputuje právě na klubové účty. 

"Nastavenou částku samozřejmě můžeme s ohledem na platformu považovat za vysokou, nicméně to srovnáváme se vstupným a možností fanouška přispět svému klubu," vysvětluje Obermajerová. "Kdyby si zaplatil vstupenky na dvě tři domácí utkání, tak 249 korun by dal možná za jediný zápas. Takhle může sledovat tři kola ze všech stadionů."

Někteří diváci však zůstávají neoblomní. "Já za to ty prachy rozhodně nedám," stojí v jednom z twitterových příspěvků. "Když jsou kluby v takových problémech, tak ať si sníží rozpočet. Mně se taky nikdo nebude skládat na finance, které mi kvůli naší vládě budou chybět."

reklama