reklama

GM Pirátů Veverka: Jsme extralize trnem v oku

Milan Kraft, opora Pirátů Chomutov, byl u toho, když po 37 letech chomutovský klub postoupil do extraligy Milan Kraft, opora Pirátů Chomutov, byl u toho, když po 37 letech chomutovský klub postoupil do extraligy autor: Aktuálně.cz
Generální manažer Pirátů Chomutov Jaroslav Veverka v rozhovoru pro Akutálně.cz vypráví o svých pocitech z postupu a budoucích plánech nováčka v extralize.

Chomutov - Po osmatřiceti letech se jim splnil sen, postoupili do extraligy a mají v první sezoně jasný cíl: Hlavně se udržet. Přesto se  velmi často můžou Piráti Chomutov na většinu extraligových týmů dívat z výšky.

"Jsme extralize trochu trnem v oku," říká v rozhovoru pro Aktuálně.cz generální manažer klubu Jaroslav Veverka. Chomutov už extralize přednáší, jak se má dělat hokejový marketing, do mládeže a její výchovy investuje 30 mlionů ze svého rozpočtu ročně a fanoušci si na hokej pod Krušnými horami nacházejí cestu i při relativně vysokých cenách vstupenky.

Jak jste se cítil, když se v Chomutově po tolika letech úsilí konečně hrála extraliga?

Splnil se nám sen. Při postupu to byla euforie, pak už spíš nervozita z očekávání něčeho nového, co neznáme a co nás čeká.

Jak těžké bylo se na extraligu připravit, po baráži moc času na oslavy nebylo...

Pro nás to léto bylo složitější už několik sezon zpátky. Končili jsme vždy pozdě a měli míň času regenerovat a investovat čas do přípravy. Dá se říct, že jsme na to zvyklí. Máme to všechno zrychlené a já už teď fakt jen doufám, abychom skončili v klidných vodách a měli konečně čas se na další sezonu pořádně připravit.

V čem bylo léto před extraligou jiné z pohledu vás, manažera?

Tahle příprava byla něco úplně jiného, přihlásili jsme se do European Trophy, což je velice prestižní soutěž. Proto i pro nás byla ta příprava úplně něco nového a mnohem náročnějšího.

Do European Trophy jste šli na úplně poslední chvíli, jak jste k tomu přišli?

Zákulisně jsme o tom jednali delší dobu, spíše jsme dlouho váhali, jestli je to pro nás přínost. Rozhodl chtíč dostat se mezi nejlepší týmy v Evropě a věříme, že to byl přínos nejen pro nás po sportovních stránce, ale také doufáme, že jsme se tim odvěčili naším fanouškům.

S jakými cíli tedy jdete do sezony?

Klidné vody. Můj sen je dostat se třeba do předkola. Určitě si nemůžeme dávat vysoké cíle, jsme v extralize po 38 letech a musíme jít pok po kroku. Hlavně, abychom sezonu dohrávali v klidu. Samozřejmě v hlavách máme nějaké myšlenky, ale to nepůjde hned. Musíme jít krok po kroku.

Přesto je oblast, ve které v extralize moc konkurence nemáte. Marketing. Svým přístupem k fanouškům teď učíte a jdete inspirací ostatním klubům...

Je příjemné tohle poslouchat, ale vnímám to tak, že jsme spoustě klubům trnem v oku. My jsme tady ale hodně mladý tým a chceme jít tímto směrem, získat na tribuny rodiny s dětmi a udělat z hokeje zábavu. Nechceme naši návštěvnost spojovat s výkonností. Chceme, aby se tady lidi chodili uvolnit od práce a negativismu, který v republice převládá. A to ať už se vyhrává, nebo ne.

Projevují se vaše aktivity i v jednáních s partnery?

Na to je ještě brzy. Tyhle investice jsou vázány na trh a vnímání sportu v České republice. Zatím věříme, že je to správný směr. Nás to baví a lidi na to pozitivně reagují. Není to jen o hokeji, lidi se tady prostě chodí bavit.

To se ale sponzorům líbit musí, ne?

U nás je to ale zatím o pár bláznech, kteří hokej milují a investují do něj prostředky. Umíme pobláznit i lidi okolo a euforie, kterou přínáší sport vítězstvím i prohrou to jen umocňuje. Ale pořád zůstává na prvním místě zábava.

Jaký rozpočet se vám tedy podařilo zajistit a jak velký vliv na něj měl postup?

Budeme mít rozpočet okolo sto milionů korun, ale snažíme se sehnat další peníze. S extraligou nám do kasy přibylo zhruba třicet milionů.

reklama