Kluby chtějí za práva na extraligu nejméně 160 milionů

ČTK ČTK
10. 1. 2012 14:30
Vedení extraligy hledá nového partnera místo APK
Zatímco Sparta bojuje proti uzavření soutěže, Slavia je hlavním zastáncem změny
Zatímco Sparta bojuje proti uzavření soutěže, Slavia je hlavním zastáncem změny | Foto: Jakub Šafránek

Praha - Vedení hokejové extraligy vypsalo veřejnou soutěž na nového marketingového partnera. Asociace profesionálních klubů ledního hokeje (APK LH) si jako nejnižší nabídku stanovilo částku 160 milionů korun plus DPH.

Současný marketingový partner, agentura BPA sport marketing, se kterou má extraliga smlouvu do konce příští sezony, klubům platí za jeden ročník přibližně 95 milionů korun. To se zástupcům čtrnácti klubů nejvyšší soutěže zdá málo.

"Podle neoficiálních informací existuje subjekt, který je ochoten tuto částku investovat," řekl asistent ředitele APK LH Antonín Vansa ČTK. Částka 160 milionů korun podle manažerů klubů odpovídá současné hodnotě produktu, tedy extralize.

Čtěte také:
Dvě extraligy? I to může způsobit hokejová válka
Hokej v ohrožení. Svaz dostal výpověď od klubů
Liberecký šéf Jech rezignoval na funkci prezidenta APK

Podle tiskové zprávy asociace částku stanovila i na základě nevyžádaných oslovení ze strany potenciálních marketingových partnerů v minulosti.

"Cenová očekávání APK jsou vyšší," uvádí se ve zprávě. Nový partner by měl soutěž zastupovat pět let, od sezony 2013/14.

Pokud se APK podaří tuto sumu získat, bude extraliga nejlépe zajištěnou soutěží v Česku.

Podle dostupných informací platí například společnost STES za práva na první a druhou fotbalovou ligu 163 milionů korun, z toho 143 milionů jde do nejvyšší soutěže.

Šéfka BPA: Částka, kterou požadují, neodpovídá hodnotě soutěže

Asociace podmínky výběrového řízení, které lze najít i na webu www.asociace-soutez.cz oficiálně zveřejnila v pondělí, po mimořádném zasedání valné hromady, na němž byl definitivně potvrzen harmonogram celé akce.

Zakladatel BPA Antonín Charouz
Zakladatel BPA Antonín Charouz | Foto: Ondřej Besperát

"Podmínky soutěže byly ale dojednány již dříve," uvedl Vansa. APK LH na výběru partnera spolupracuje s poradenskou společností KPMG.

Současný partner extraligy BPA spolupracuje s APK LH již od roku 1995 a podle svých informací pro kluby za tuto dobu zajistil 1,5 miliardy korun.

Společnost je i hlavním marketingovým partnerem Českého svazu ledního hokeje, se kterým má smlouvu do 30. června 2013. Do nově vypsané soutěže se ale téměř jistě nezapojí.

"Podle nás tato částka neodpovídá hodnotě soutěže a bylo by to nezodpovědné," řekla předsedkyně představenstva BPA Jana Obermajerová ČTK.

"APK si uškodila snahou uzasvřít extraligu"

Navíc poukázala na fakt, že APK LH nemá v současnosti ani smlouvu s hokejovým svazem, na základě které může extraligu řídit. Asociace kontrakt vypověděla koncem prosince a nyní se chystá jednat o novém.

Teoreticky může být problémem i fakt, že extraligové kluby jednají o možnosti, že by nejvyšší domácí soutěž uzavřely, což představitelé většiny z nich preferují.

"I k této skutečnosti APK přihlížela, ale momentálně není nic rozhodnuté. Manažeři se baví o budoucnosti. Bez ohledu na to ale produkt v podobě hokejové extraligy zůstane," řekl Vansa.

 

Právě se děje

Další zprávy