NHL nasadila ceny: Reklama na dresu Čechů za 200 milionů

Adam Sušovský Adam Sušovský
14. 7. 2015 13:30
Kanadsko-americká NHL chce vydělat na Světovém poháru. Za reklamu na dresu reprezentačních týmů požaduje osm milionů dolarů.
NHL nasadila ceny pro sponzory Světového poháru: Za 8 milionů dolarů logo na tréninkovém drese týmu a možná i zakomponování do loga turnaje, jako se to povedlo firmě Bridgestone při Winter Classic.
NHL nasadila ceny pro sponzory Světového poháru: Za 8 milionů dolarů logo na tréninkovém drese týmu a možná i zakomponování do loga turnaje, jako se to povedlo firmě Bridgestone při Winter Classic. | Foto: Reuters

Praha - Přípravy na obnovení Světového poháru jsou v plném proudu. Hrát se bude příští září v Kanadě a NHL, která turnaj s obsazením největších hokejových hvězd za účelem zisku pořádá, už nasadila také pořádně horentní sumy pro případné sponzory.

Alespoň tedy za reklamu na dresu jednoho z týmů požaduje pořádný ranec  - rovných osm milionů dolarů. Nad enormně vysokou sumou už kroutí hlavou i zámořští experti na marketing.

"Zaplatí někdo osm milionů dolarů? Něco takového se určitě nestane," reagoval podrážděně marketingový ředitel kanadské stanice TSN Rick Westhead. Televize TSN je totiž už od roku 1999 hlavní marketingový partner Hockey Canada, tedy i kanadské reprezentace.

Westhead si myslí, že takhle vysokou sumu by byl ochotný zaplatit možná tak sponzor, který by chtěl být na dresu Kanady. V případě ostatních týmů je to ale podle něj naprosto nereálný požadavek. "Myslí si, že na takový druh reklamy získají nějakou globální společnost, jako je třeba Visa, ale to se nestane," tvrdí Westhead.

Však posuďte sami: Logo sponzora, za které NHL v přepočtu téměř 200 milionů českých korun požaduje, v podstatě ani nebude vidět. Sponzor by se objevil jen na tréninkových dresech týmu, případně by byl nějakým způsobem zakomponován i do loga turnaje (podobně jako například sponzor tradiční Winter Classic), které bude na vstupenkách i zápasových dresech. Ty by jinak ale měly být podobně jako dresy  v NHL úplně bez reklam.

Turnaj bez Slováků, Češi v těžké skupině

NHL totiž očekává i během Světového poháru vysoké příjmy z prodeje dresů a reklama, která by je hyzdila podobně jako dresy fotbalových klubů po celém světě, by snižovala jejich hodnotu. Kanadští fanoušci, kteří považují čisté dresy za samozřejmost, by se prý v dresu potištěném logy cítili jako chodící billboard a to by je od koupě mohlo odradit.

Světový pohár se v Kanadě hraje v září 2016. NHL sice ještě neodkryla ani jeho přesný program, ale informace o složení základních skupin už ven unikly.

Češi by podle dostupných informací měli hrát v těžké skupině s Kanadou, USA a výběrem Evropy. Ve výběru Evropy budou například i hokejisté Slovenska. Slováci totiž kvůli tomu, že nemají dostatečné zastoupení svých hokejistů v NHL, hrát samostatně na Světovém poháru pod vlajkou své země nemohou.

Ve druhé skupině by měli hrát Rusové, Švédové, Fini a výběr hokejistů Severní Ameriky do 23 let.

Kompletní program, včetně dresů a log jednotlivých týmů, by měla NHL v marketingové kampani po celé Severní Americe začít představovat v září letošního roku. Světový pohár by měl být vrcholnou hokejovou akcí příštích let. Dlouhodobá snaha klubů i celé NHL je, aby jejich hráči nehráli na olympijských hrách.

Světový pohár místo olympiády

Kvůli nim se totiž každé čtyři roky musí NHL na téměř měsíc zastavit, za účast hráčů na olympiádě i ušlé zisky přitom kluby nedostávají ani dolar. Navíc je znepokojuje fakt, že se hráči na olympiádě, která se koná v únoru, tedy v pokročilé části sezony, mohou zranit před klíčovými boji ve Stanley Cupu.

Konfrontaci nejlepších hokejistů hájících své země chce právě proto NHL nahradit Světovým pohárem, který se naposledy konal v roce 2004 a hrát se bude už v září, tedy před začátkem normální klubové sezony. Veškeré zisky z turnaje poputují na účet ligy.

A účast hráčů na příští olympiádě v roce 2018? První zprávy jsou pesimistické. To už ostatně připustil i šéf Mezinárodní hokejové federace IIHF René Fasel, který během šampionátu v Praze prohlásil, že dostat hráče z NHL do Pchjongčchangu bude ještě těžší než kdy dřív.

Údajně hlavně kvůli časovému posunu v Asii oproti Severní Americe i Evropě, ale také proto, že Jižní Korea není hokejovou zemí. Proslýchá se dokonce, že olympiáda v Pchjongčchangu není tak atraktivní ani pro samotné hokejisty. Úroveň turnaje tam totiž sníží jistá účast pořádajícího týmu Jižní Koreje, který ani zdaleka nepatří mezi světovou špičku.

 

Právě se děje

Další zprávy