Peníze pro extraligu. BPA láká kluby na 2,3 miliardy

Zdeněk John
24. 5. 2012 20:00
Marketingová agentura BPA poslala hokejovým klubům konkurenční nabídku k plánům Goramu.
Martin Straka je nejen hokejistou, ale také majitelem HC Plzeň 1929. Právě s ním v uplynulé sezóně vedla přes APK agentura BPA spor o reklamu na dresech.
Martin Straka je nejen hokejistou, ale také majitelem HC Plzeň 1929. Právě s ním v uplynulé sezóně vedla přes APK agentura BPA spor o reklamu na dresech. | Foto: Eduard Erben

Praha - V hokeji dosud nezavedená firma Goram už není jedinou, která nabízí extralize, že ji v příštích letech zajistí přísun stovek milionů z reklamy.

Marketingová agentura BPA poslala podle zjištění Aktuálně.cz klubům konkurenční nabídku. V ní píše, že v následujících pěti letech je schopna extralize zaručit 2,33 miliardy korun. Z toho je cash jenom 550 milionů, zbytek v podobě reklamního plnění a další marketingové podpory.

Dáváme víc než Goram, tvrdí BPA

Novou nabídku BPA popsal Aktuálně.cz manažer jednoho z klubů extraligy, ale požádal o zachování anonymity. Později však její existenci potvrdila sama BPA. „Ano, poslali jsme klubům rekapitulaci našeho nabízeného plnění, je podstatně vyšší než v případě Goramu,“ řekla bez dalších podrobností ředitelka firmy Jana Obermajerová.

Nabídka Goramu zní na 875 milionů během pěti let (2013-2018). Ani tady nejde o čisté peníze, ale o částku, v níž jsou započítány další služby. Pokud jde o cash, Goram dává v prvním roce 160 milionů korun a postupně  sumu zvyšuje na 190 milionů v poslední sezóně (2017/2018) předpokládaného pětiletého působení u hokeje.

"Ano, tato naše nabídka stále platí. Ale nepůjdeme výš za žádných okolností, je to konečná nabídka. Stále čekáme, zda na ni hokej nějak zareaguje," řekl Aktuálně.cz majitel Goramu Robert Klotz.

110 milionů hotově, zbytek jinak

BPA v nabídce 14 klubům extraligy popisuje tok peněz takto: V každém roce se dostane do klubových pokladen po 110 milionech plus DPH. K tomu přijdou další peníze, ale už ne v hotovosti. Například na 140 milionů ročně BPA vyčíslila reklamní plnění pro partnery klubů – třeba sponzorské vzkazy během internetových TV přenosů.  Výrobu televizních přenosů z extraligy napočítala na 48,5 milionu korun za rok. V součtu s dalšími položkami pak roční částka činí přes 466 milionů, tedy za pět let zmíněných 2,33 miliardy korun.

BPA navíc napsala klubům, že ty, které její návrh akceptují do konce června, začne zásobovat penězi podle nových podmínek už v příští hokejové sezóně.

Volba šéfa hokeje ovlivní vše

BPA je v současné době marketingovým partnerem hokeje, ale má smlouvu jen do příští sezóny. Souboj s Goramem tedy rozhodne, kdo bude partnerem hokeje od sezóny 2013/2014. BPA má oproti Goramu jednu výhodu: jednostrannou opci ve smlouvě s hokejovým svazem. Zda ji uplatní, o tom rozhodne nejen výsledek přetlačování s Goramem, ale také volba šéfa hokejového svazu naplánovaná na červen.

„Pokud konference Svazu ledního hokeje potvrdí program směřující k profesionálnímu vedení hokeje, BPA opci využije,“ stojí v prohlášení BPA pro Asosociaci profesionálních klubů. Jde o zjevnou narážku na přehmaty, které způsobila přímo či nepřímo APK – od pokusů uzavřít extraligu až po vypovězení smlouvy s hokejovým svazem.

Goram spolupracuje s Pragosportem někdejšího fotbalového obchodníka Jaroslava Vacka. Pragosport má zájem především o televizní práva na hokej.

 

Právě se děje

Další zprávy