Pokuta za plzeňské dresy je podle APK neopodstatněná

ČTK ČTK
13. 2. 2012 16:15
APK nesouhlasí s pokutou 13 milionů korun
Ladislav Blažek (vpravo).
Ladislav Blažek (vpravo). | Foto: hc-slavia.cz

Praha - Vedení Asociace profesionálních klubů ledního hokeje (APK LH) se rozhodlo neakceptovat pokutu 13 milionů korun, kterou dostalo od marketingového partnera extraligy, společnosti BPA, za to, že Plzeň má nepovoleného sponzora.

Západočeský klub propaguje loterijní společnost Bet-at-home, která není registrovaná v České republice; to odporuje zákonu, který vstoupil v platnost 1. ledna.

"Pokutu jsme vrátili BPA jako neopodstatněnou," uvedl dnes prezident APK LH Ladislav Blažek pro ČTK. Zároveň ale řekl, že asociace vyzvala plzeňský klub, aby reklamy z dresů a prostor stadionu odstranila. Nařídit mu to však nemůže.

Čtěte také:
Další problém v extralize: nápis na dresech Plzně
Sundejte nápis z dresu, vyzvalo vedení ligy Plzeň
Extraliga dostala pokutu 13 milionů za plzeňské dresy

"APK vyzvala Plzeň z důvodu opatrnosti a právní jistoty k pozastavení reklamního plnění ve věci porušení loterijního zákona na základě dvou právních analýz," citoval Blažek stanovisko asociace.

Ředitel Plzně: Hledáme kompromis pro všechny

Ředitel plzeňského celku Václav Jáchim ČTK řekl, že se klub bude snažit maximálním způsobem vyjít představenstvu APK LH vstříc.

"A najít takové řešení, které bude maximálně komfortní pro všechny," uvedl Jáchim. Zda jméno sponzora například z dresů Indiáni odstraní, ale neřekl.

Jáchim zdůraznil, že klub je spokojen i s tím, že nezávislá právní analýza, kterou si APK LH nechala udělat a na základě které pokutu od BPA označila za neoprávněnou, dala Plzni za pravdu.

Západočeský klub tvrdí, že zákon neporušuje. Ředitel aktuálně druhého týmu tabulky již dříve uvedl, že nový loterijní zákon odporuje evropskému právu, které je českému nadřazené.

Například náměstek ministra financí Tomáš Zídek ale uvedl, že sportovní kluby mají povinnost český zákon dodržovat.

BPA se rozhodla udělit asociaci nejvyšší možnou pokutu milion korun za každý zápas, do kterého Plzeň od Nového roku nastoupila s reklamou Bet-at-home na dresu.

 

Právě se děje

Další zprávy