reklama

Proč nevidíte při zápasech extraligy puk? Tady je důvod

autor: Aktuálně.cz
APK pokračuje v jednání s firmou Goram o marketingových právech

Praha - Pokud jste si už zvykli, že při zápasech extraligy málem nevidíte kvůli reklamám na ledě puk, pak děláte dobře. Ani pro příští sezónu se nerýsuje změna k lepšímu.

Asociace profesionálních klubů stále vyhledává nového marketingového partnera a jediný, kdo jí nabízí konkrétní podmínky, je společnost Goram spolu s Pragosportem. Aktuálně.cz se podařilo nahlédnout do návrhu stále nepodepsané smlouvy.

Vyplývá z něj, že pokud jde o plochu, kterou na ledě zabírá reklama, diváci si příliš nepolepší. Součástí zmíněné smlouvy je schéma, ze kterého to jasně vyplývá. Červenou barvou (viz obrázek - kliknutím si ho zvětšete) jsou na něm vyznačena místa, která majitel marketingových práv prodá - pokud se s ní dohodne - firmě Goram. Další kusy ledu ale samozřejmě zaberou sponzoři jednotlivých klubů.

Smlouva ještě neplatí

O tom, zda bude smlouva mezi APK skutečně podepsána a zda nakonec bude platit, je ještě předčasné mluvit. Na páteční valné hromadě APK ale většina klubů odhlasovala, že se právě s Goramem bude finalizovat uzavření smlouvy.

APK však nemá jistotu, že bude tím, kdo pro příští sezóny bude vlastnit marketingová práva k vrcholovému hokeji. Proto Goram má v návrhu smlouvy stanoveno, že od ní může odstoupit, pokud APK při jednání se svazem neuspěje. 

Čtěte také:

V extralize řízené svazem se bude hrát širší baráž
Revoluce požrala své stoupence. Extraligu povede svaz

Právníci Rytířů Kladno, klubu vlastníka Jaromíra Jágra, přišli na počátku dubna s analýzou, která poukazuje na to, že s rozvázáním smlouvy mezi Českým svazem ledního hokeje a APK přijde Asociace od června také o zmíněná práva prodávat reklamu.

V návrhu smlouvy mezi Goramem a APK se počítá s tím, že by Goram a jeho partnerská firma platily v prvním roce smlouvy 130 milionů korun a dalších 30 milionů by utratily na propagaci extraligy a jejích partnerů. V dalších letech by tato částka mírně rostla postupně až na 160 milionů (plus zmíněných 30 milionů) za sezónu 2016/2017.

Play off NHL: Phoenix - Nashville (Aucoin, Radulov) Ledová plocha při západech NHL září bílou barvou. Reklamy jsou jinde Foto: Reuters

Kluby pod finančním tlakem

Extraligové kluby jsou před další sezónou ve většině pod velkým finančním tlakem. Sponzoři spíše ubývají, nebo chtějí dávat méně peněz. Do toho přichází velká konkurence, ruská KHL, kterou začne v Praze hrát HC Lev. Experti předpokládají, že odčerpá část peněz, které dosud od sponzorů dostávala extraliga.

Čtěte také:

Český svaz ledního hokeje za souhlas se startem pražského HC Lev dostane každý rok 25 milionů korun od jeho majitele. Byla to součást dohody mezi ČSLH a majiteli HC Lev.

Současným marketingovým partnerem hokeje je agentura BPA, APK se však pustila do hledání nového. První tendr byl zrušen, protože se přihlásila jediná firma (Goram), která navíc nesplnila podmínky vypsané soutěže. V dalším kolem pak APK začala jednat znovu s Goramem.

reklama