Abrahama čeká v MotoGP po dvou letech další premiéra

Radek Vičík Radek Vičík
2. 4. 2013 6:00
I když Karel Abraham odstartuje o víkendu v Kataru už svoji třetí sezonu v MotoGP, bude ta letošní přece jen svým způsoben premiérová.
Karel Abraham při testech nového motocyklu na okruhu v Jerezu. V neděli v Losailu se už utká o body.
Karel Abraham při testech nového motocyklu na okruhu v Jerezu. V neděli v Losailu se už utká o body. | Foto: Cardion AB Motoracing

Praha - I když Karel Abraham odstartuje o víkendu v Kataru už svoji třetí sezonu v MotoGP, bude ta letošní přece jen svým způsoben premiérová.

Po dvou letech na polotvární Ducati pro něj stáj Cardion AB Motoracing vybrala motocykl kategorie CRT s rámem ART a motorem Aprilia.

Abraham poctivě absolvoval všechny testy, které vyvrcholily minulý týden v Jerezu. Poslední příprava na start sezony ale brněnskému závodníkovi nevyšla podle jeho představ.

„Co na to říct. Potřebovali jsme tři dny jezdit na suchu, co to jde a místo toho jsme mohli jezdit dvě odpoledne, vlastně ani to ne. Proti týmům, které mají od loňska stejnou motorku, máme strašné manko, které musíme dohnat v trénincích na Katar,“ přiznal 23letý jezdec.

Italové nahradili Italy

Proč vlastně tak dramatická změna? Vloni se spolupráce s italskou značkou velmi zkomplikovala, z Boloně začaly nové díly chodit pozdě nebo dokonce nechodily vůbec. A někdy místo nových poslali Italové použité.

„Loňská sezona byla pro nás bohužel krokem zpátky. Je škoda, že jsme spolupráci s Ducati končili za takovýchto okolností, ale prostě nefungovala tak, jak by měla. S Aprilií jsme jednali už delší dobu a vnímám to jako nejlepší možné řešení,“ řekl šéf českého týmu, Karel Abraham starší.

Kategorie CRT se na startovním roštu MotoGP objevila vloni a má být cestou, jak zabránit úbytku na startovním poli. V době, kdy si každý výrobce hodně rozmýšlí investovat do drahých speciálů je to finančně přijatelná alternativa na pomezí mezi tovární motorkou a upraveným sériovým strojem.

Levnější morka = více jezdců

V Abrahamově případě se jedná o kombinaci prototypového rámu ART s litrovým motorem Aprilia, který vychází ze sériového agregátu RSV4. Má sice velmi podobné jízdní vlastnosti jako špička MotoGP, jen o něco menší výkon.

Zdá se, cíl Mezinárodní motocyklové federace (FIM) a promotéra Dorna, je splněn. Loni se na prvním závodě sezony prezentovalo devět jezdců CRT, letos by jich mělo být o tři víc. A kromě Karla Abrahama také druhý český zástupce mezi světovou elitou, Lukáš Pešek.

Celý seriál MotoGP, a tedy i úvodní VC Kataru, odvysílá televizní stanice Fanda.

 

Právě se děje

Další zprávy