reklama

Lacko běhá jako kamzík po kopcích, testuje novou Buggyru a vyhlíží první závody

Adam Lacko při květnových testech Buggyry v Mostě Adam Lacko při květnových testech Buggyry v Mostě autor: Buggyra
Takovou pauzu automobilový závodník Adam Lacko ve své kariéře nepamatuje. Ale nezahálí, ani když ME tahačů na okruzích stále čeká na nový závod. Věnuje se testování nové Buggyry DV50 a pracuje i na své fyzičce.

Když mistr Evropy z roku 2017 koncem května usedl letos poprvé za volant závodního tahače, v očích mu to jiskřilo nadšením. "Konečně skončilo čekání. Po osmi měsících… Za normálních okolností bychom za sebou měli už druhý závod. Takovou pauzu ve své kariéře nepamatuju."

Radost byla o to větší, že si rodák z Čeladné mohl hned vyzkoušet nový kamion Buggyra DV50, který má být vítěznou "zbraní" roudnické stáje v letošní sezoně mistrovství Evropy tahačů na okruzích. "První dojmy byly výborné. Jel jsem sice na mokru, tak jsem nemohl hned poznat všechny vlastnosti auta, ale bylo to příjemné. Pořád něco zkoušíme, takže si myslím, že auto posuneme ještě o kousek dál."

"Jede se s tím bezvadně. Jak je to nové, nic v něm nevrže ani neskřípe. Je to jak auto z fabriky," dodal pilot s úsměvem.

Během koronavirové pauzy český jezdec i s rodinou delší dobu uvízl ve Španělsku. Ale ani tam a ani po návratu domů nezanedbával přípravu na sezonu.

"Jako každý rok jsem pracoval na fyzičce. Ale jak nám zavřeli posilovny, tak jsem musel cvičit jen doma na terase v domácím fitku. Když jsme se vrátili domů do Čech, začali jsme dělat na chatě, což beru taky jakou součást fyzické přípravy. Běháme tam jak kamzíci po kopcích. Ty dva a půl měsíce, když se bude závodit skoro každý víkend, vydržíme," věří Lacko.

Ani soupeři během pauzy nespali

Novému speciálu, jenž si vyzkoušel v Mostě, závodník věří. "Nové auto je podle nás to nejlepší, co jsme byli schopni vysát z loňského modelu VK50, takže uvidíme, co z toho bude."

"Ale soupeři také nespali. Jochen Hahn (obhájce titulu, pozn. red.) má nové auto, totéž Steffi Halmová. Norbert Kiss vyměnil Mercedes za MAN. Tak uvidíme, s čím se ukážou v prvním závodě," uvedl Lacko s odkazem na plánovaný začátek evropského šampionátu v Mostě koncem srpna.

"Díky tomu, že to asi bude bez diváků a různých doprovodných akcí pro fanoušky a partnery, budeme si připadat, jako bychom byli jako dneska na testování. Akorát, že se bude závodit," řekl zamyšleně 35letý závodník týmu Buggyra Zero Mileage Racing.

"Burácející fanoušky v Mostě v autě slyšíte a doslova cítíte. To mi bude chybět, ale bohužel s tím nic nenaděláme. Loni se zrušila celá neděle, letos se fanoušci závodů nedočkají vůbec. Most má prostě trošku smůlu," připomněl Lacko loňský liják, kvůli němuž ředitelství závodu jezdce druhý den nepustilo bojovat o body.

Nová výzva je virtuální

Evropský šampionát bude zkrácený, zatím je místo osmi víkendu plánováno šest. "Když se něco pokazí, bude se bodová ztráta hůř dohánět. Já jsem duší závodník, takže čím víc závodů, tím pro mě líp. Člověk si víc zajezdí a na trati si to užije."

Zatím si Lacko měří síly se soupeři místo ve skutečných závodech v těch virtuálních. Promotér seriálu totiž odstartoval digitální sérii.

"Je to úplně něco jiného. Člověk si na to musí zvyknout. Chybí to, co máme v autě, že ho vnímáme rukama, nohama a zadkem. V simulátoru všechno vnímáte jen očima. Nikdy jsem hry nehrál, vždycky mi z toho bolí hlava, tak mi to moc nejde," zakončil se smíchem pilot Buggyry.

Adam Lacko si při testech v Mostě poprvé vyzkoušel novou Buggyru DV50. BUGGYRA brand |  03:50
reklama