reklama

Lacko na vodě vybičoval schlíplou Lišku k dvěma suverénním triumfům

Adam Lacko s dvěma "býky", které dostal za oba vyhrané nedělní závody na Red Bull Ringu. Adam Lacko s dvěma "býky", které dostal za oba vyhrané nedělní závody na Red Bull Ringu. autor: Buggyra
Adam Lacko opanoval nedělní závody tahačů na Red Bull Ringu. Dvěma triumfy završil náročný víkend Buggyry, která dlouho hledala optimální nastavení a ještě v sobotu se v závodech trápila.

Spielberg - Adam Lacko zažil na Red Bull Ringu závodní víkend jako na houpačce. V pátek si v boxech Buggyry jezdci, mechanici a inženýři z tristních časů v trénincích div nervali vlasy na hlavě, v sobotu připravil pilota roudnické stáje o druhé místo sporný trest a v neděli na mokru vyhrál obě bodované jízdy doslova "o parník".

Po prvním podniku ME tahačů na okruzích se tak v novém speciálu pokřtěném jménem Fat Fox vyšvihl na druhé místo průběžného pořadí na německého veterána Jochena Hahna.

"Za deště jsem byl vždycky vpředu. Vyhovuje mi to," liboval si v neděli 31letý závodník krátce po dojetí druhé vítězné jízdy na rakouském okruhu.

Zdá se, že to "Tlustá Liška" umí na mokru výborně...

No tak Liška se mnou samotná by to asi neodjela (smích). Po tom, jak jsme od pátku bojovali s nastavením... Kluci si fakt mákli, z pátku na sobotu dělali asi do pěti do rána, protože jsme auto úplně celé přestavovali. Na trati úplně nový asfalt, takže jsme museli jít úplně proti filozofii vozu. Vozovka byla jak sklo, gumy vůbec na nic nereagovaly, dělali jsme velké kroky. Například jsme odpojili stabilizátor. Bez něj se na suchu nedá jet a tady to nic neudělalo. Byli jsme zoufalí, nevěděli co dělat. Protrpěli jsme sobotu a vypadá to, že pomohlo, co jsme udělali v noci na neděli. Upravili jsme nápravy, vyměnili pérování i tlumiče. Evidentně kombinace práce a toho, že nám to na vodě vždycky jde, přinesla úspěch.

Čím to, že jste za deště rázem najížděl na soupeře dvě vteřiny na kolo?

Na vodě jezdím rád. Za deště jsem byl vždycky vpředu. Vyhovuje mi to. Důležité je neudělat chybu. A když jsem v druhé nedělní jízdě jel z osmého místa, nikoho nesestřelit. Bylo to pěkné zpestření víkendu (smích).

Venkovní stopa soupeře mátla

Po startu do druhé nedělní jízdy, kdy se první osmička z předchozího závodu otočila, jste měl před sebou hned silné soupeře, Němce Hahna a Francouze Janiece. Bylo těžké se přes ně rychle dostat?

Janiec se hned vyautoval sám, byl velmi optimistický na brzdách. S Jochenem (Hahnem) jsme přesně věděli a Francouze známe, tak jsme ho tam jen dovedli a uhnuli (smích). Hned jsem toho využil a předjel také Jochena, protože musel počkat a jet déle rovně, aby ho Janiec nestřelil. No a já už mohl zatáčet a dostal se před něj.

Pak už se z tribun zdálo, že k vítězství postupujete velmi snadno…

Možná to tak vypadalo, ale jednoduché to vůbec nebylo (smích). Jak vidíte, že se před vámi začínají točit, musíte zažít okamžitě přemýšlet, jestli se mezi ně vejdete nebo kam uhnout. S předjížděním jsem obecně problém neměl, protože jsem jezdil venkem, což nikdo nečekal a každý si hlídal vnitřek zatáčky.

Jel jste tak suverénně, že jste v obou závodech přejížděl jezdce o kolo. Je to v závodech trucků výjimečná situace?

Moc často se nestává, ale je to dané tím, že tato verze Red Bull Ringu je krátká, proto se to podaří. Kdy by to byl normální okruh, nejspíš by se nic takového nestalo.

Doleva, doprava, zastavit, nezastavit?

Je horší předjíždět jezdce podobné výkonnostní úrovně nebo pak o kolo slabší závodníky, u kterých občas nevíte, co udělají?

To je záludné (smích). Samozřejmě ti stejně rychlí jsou horší, protože těm o kolo mávají modrou vlajkou a musí uhnout. Ale když jsem předjížděl Portugalce Rodriguese, uviděl modrou vlajku, lekl se, dupl na brzdu a už se točil. Je to loterie. Přemýšlel jsem, jestli jet doleva, doprava, zastavit, nezastavit… Zhodnotil jsem, že nejlepší to bude doprava a tak tak jsem se tam vlezl.

Nevadilo vám, že se obě nedělní jízdy startovaly pod žlutými vlajkami, takže se první dva okruhy nesmělo předjíždět?

Byl jsem rád. Člověk si aspoň za ta dvě první kola obhlídne, kde to na trati drží, protože všichni jezdí úplně jinudy než já. Když pak spadla zelená vlajka, byl jsem stejně kolo, kolo a půl opatrný, zkoušel si to a pak jsem začal.

Je pro vás lepší se probíjet závodním polem nebo jet suverénně sám první jako v neděli na Red Bull Ringu?

Horší je jet sám. Nemáte před sebou nikoho, kdo rozráží vodu a dělá závodní stopu aspoň trošku sušší. Je třeba hodně vnímat okruh a sledovat každý centimetr asfaltu, kde voda teče a kde už ne. Když máte někoho před sebou, vidíte, jak reaguje. Tahle si to hlídáte všechno sami. Je to větší stres, ale zase z druhé strany klid, že nemusíte s nikým bojovat.

Víc napoví až Misano

Jak hodnotíte výkon svého nového týmového kolegy Jiřího Formana?

Čekal jsem, že když bude mokro, dovede toho jako motokárista využít. Je to sice velký váhový rozdíl, ale diferenciál zadní nápravy je v obou případech stoprocentně zamknutý. Něco jsme si před závodem poradili, hlavně aby si dával pozor na brzdy. Jakmile se tahač jednou sklouzne, špatně se chytá zpátky. Na premiéru nezajel špatně. Škoda, že neudržel to třetí místo, ale na vodě jel skvěle.

Před sezonou jste říkal, že zkrácený Red Bull Ring nebude měřítkem toho, jak si jezdci a týmy budou letos stát. Skutečně Rakousko nenapovědělo nic o rozložení sil?

Vůbec nic. Například obhájce titulu Maďar Kiss přijel se starým vozem, doma ještě nestihl dostavět nový Mercedes. Hahnovi s týmovým kolegou Reinertem to jede podobně jako na testech. Angličan Smith je divoký, šikovný a má loňské auto od Kisse. Škoda, že nepojede celou sezonu, to by nás taky pěkně potrápil. Janiec je zbrklý. Místo aby v souboji jedno místo pustil, tak do toho jde po hlavě a přijde o deset. Uvidíme po druhém závodě v Misanu.

reklama