reklama

Z banální operace je problém. Lackova obhajoba se zadrhla už před sezonou, může přijít o první závod

Adam Lacko loni získal svůj první titul mistra Evropy, definitivně si ho pojistil ve španělské Jaramě. Adam Lacko loni získal svůj první titul mistra Evropy, definitivně si ho pojistil ve španělské Jaramě. autor: Radek Vičík
Adamu Lackovi hrozí, že kvůli pooperačním komplikacím přijde o úvodní závodní víkend mistrovství Evropy tahačů na okruzích. Obhájce titulu zvažuje, že nastoupí navzdory bolestem.

Roudnice nad Labem - Začátek obhajoby evropského titul se pro Adama Lacka komplikuje. Český pilot ve službách Buggyry možná ze zdravotních důvodů přijde o úvodní podnik sezony ME tahačů na okruzích, jímž bude příští víkend závod v Misanu.

Úřadující šampion Evropy totiž podstoupil plánovanou operaci a z rutinního zákroku se vyklubala kompletní revize břišní dutiny.

"Vše bylo naplánováno tak, aby byl Adam do Misana úplně v pořádku a ve čtvrtek absolvoval v Mostě plnohodnotný testovací den. Aktuálně ale není schopný řídit, natož závodit," potvrdil týmový manažer Jan Kalivoda, který tak musí počítat se zálohou v podobě veterána Davida Vršeckého. Ten už pro jistotu testoval tahač na okruhu v Mostě.

Lacko se totiž necítí zrovna fit a sám start v prvních čtyřech jízdách letošního ročníku spíš vylučuje. "Nechci to rozebírat, z původního laparoskopického zákroku se ovšem nakonec stala plnohodnotná a docela komplikovaná operace. Pomalu se dávám dohromady, ale na Misano to moc nevypadá," potvrdil Lacko, který dorazil do Mostu v roli diváka a konzultanta.

Zdravotní obtíže českého závodníka navíc znamenají už před první rozjížďkou komplikace při obhajobě titulu.

"Nemá cenu si nic namlouvat, moje neúčast rovná se vzhledem k formě Jochena Hahna a Norberta Kisse velké komplikace. Náskok nějakých pětatřiceti bodů se bude vzhledem k vyrovnanosti nejužší špičky stahovat hodně těžko. Navíc jsem v Misanu loni třikrát vyhrál," připomíná 33letý závodník.

Právě proto sám Lacko přišel s odvážnou myšlenkou: pokusí se překonat bolest a do závodu přece jen nastoupí. Pokud se ve voze nebude cítit dobře, tak se z trati vrátí do boxů.

Grid girls neskončily. Najdete je u české Buggyry, japonských sporťáků a samozřejmě rychlých motorek Grid girls neskončily. Najdete je u české Buggyry, japonských sporťáků a samozřejmě rychlých motorek Prohlédněte zde

"Prostě nepojedu naplno, nějak to odkroužím s tím, že při prvním náznaku problému končím. A protože nepředpokládám, že někdo udělá za víkend 60 bodů, mohl bych získat 20 - 25 bodů. Případná ztráta by se pak jevila jako mnohem přijatelnější," filozofuje Lacko.

Nad jeho návrhem se vedou diskuse. "Nevím, co na to říct. Každopádně na základě vlastní zkušenosti vím, že v okamžiku, kdy se člověk posadí do auta, přepíná se do jiného módu, přestane vnímat bolest, závodění ho pohltí. Věřte mi, vím, o čem mluvím. Nicméně je asi rozdíl mezi bolestí kolena, krční páteře či stavem po komplikované operaci břicha. Já bych do toho nešel, ale je to na Adamovi," říká Vršecký, jenž loni celou sezonu zápasil s bolestí krční páteře.

Jisté je tak před úvodními čtyřmi jízdami mistrovství Evropy jediné: v kabině Buggyry si premiéru odbyde britský pilot Oly Janes, který přes zimu posílil roudnický tým. O tom, zda bude jeho parťákem na trati Lacko, nebo Vršecký, rozhodnou až první den závodního víkendu lékaři přímo v Misanu.

Tým Buggyra Racing představil své plány na nadcházející sezonu BUGGYRA brand |  04:27
Buggyra slaví 50 let. Tomu, co v garáži dokázala, šampioni z Kamazu nevěřili Buggyra slaví 50 let. Tomu, co v garáži dokázala, šampioni z Kamazu nevěřili Prohlédněte zde
reklama