reklama

Dakar: Vrátný pomáhal kolegovi v nouzi, Kolomý trefil stromy

Artur Ardavičus svou Tatru Jamal notně "počechral". Artur Ardavičus svou Tatru Jamal notně "počechral". autor: Bonver Dakar Project
Když má kolega problémy, jdou osobní ambice stranou. Aspoň tak to na Rallye Dakar funguje u české stáje Bonver Dakar Project.

San Juan - Když má kolega problémy, jdou osobní ambice stranou. Aspoň tak to na Rallye Dakar funguje u české stáje Bonver Dakar Project. Když Artur Ardavičus převrátil svou Tatru Jamal na bok, Tomáš Vrátný mu bez ohledu na hrozící časovou ztrátu ochotně pomohl.

„Artur vyjel z ideální stopy, najel na kameny a převrátil auto na bok. Naštěstí se nikomu nic nestalo a ani auto neutrpělo žádné vážnější poškození, takže bylo schopné jízdy a bez problémů dojelo etapu,“ vysvětlil v cíli Vrátný.

Kazach si zopakoval loňské problémy

Ardavičus má na podobné karamboly "štěstí", kazašské týmové jedničce se totiž podařilo převrátit auto na bok i v závěru loňské sedmé etapy a vzniklé poškození bylo takřka totožné jako to letošní.

„My jsme se u Artura chviličku zdrželi, když jsme mu pomáhali a analyzovali jsme škody. V uvozovkách jsme etapu prodali, protože jsme věděli, že se nedá nic získat, ale hodně ztratit,“ dodal Vrátný, který se svou posádkou obsadil 20. místo, když na nejrychlejšího Eduarda Nikolajeva v kamazu ztratil 27 minut a 27 vteřin.

Pondělní etapa byla jednou z nejnáročnějších rychlostních zkoušek v historii jihoamerických dakarských ročníků. Někteří závodníci na motocyklech byli dokonce tak unavení a dehydrovaní, že v cíli zkolabovali, a proto se organizátoři rozhodli zkrátit jejich závěrečnou měřenou část.

Kolomý "očesal" pár stromků

Na nudu si včera nemohl stěžovat ani nejlepší z českých jezdců v kategorii kamionů Martin Kolomý.

Náročný terén skýtal mnoho nebezpečných pasáží, ve kterých propadlo hned několik závodníků. Pilotu tatry v barvách stáje Buggyra se většině nástrah podařilo vyhnout, i když i on se dostal v jeden moment mimo trať.

„V první části se nám dokonce podařilo stáhnout před námi jedoucího Lopika (Aleše Lopraise, pozn. red.) a viděli jsme jeho prachovou stopu. Vtom jsme vylítli mimo trať a trefili několik stromků. Měli jsme co dělat, aby z toho nebyla vážnější šlupka. Nakonec z toho byla jen malá ztráta,“  sdělil Kolomý.

Toho čekalo v cíli etapy nemilé překvapení, když přišel o celkové třetí místo. Na vině byl půlminutový trest za překročení povolené rychlosti na přejezdu. Po přičtení 30 vteřin klesl na pátou pozici (více čtěte zde).

Jeho velký rival v boji o přední příčky Aleš Loprais pilotující MAN v nizozemských barvách je zatím s průběhem soutěže spokojený.

"Kamiony jedoucí v první desítce mají hodně vyrovnané časy, a soutěž je tedy pořád jako na začátku. Zatím si se SuperMANem na sebe pořád zvykáme. Proto nás těší, že ztráta na vedoucího Nikolajeva je pouze dvě minuty, takže výchozí pozice do dalších dakarských bojů není zlá," uvedl Loprais, jenž je v hodnocení kamionů na šestém místě.

reklama