reklama

Vrátný ležel na Dakaru na boku, Kolomý si prokousl jazyk

Tomáš Vrátný si v letošní Rallye Dakar nemůže stěžovat na nudu. Tomáš Vrátný si v letošní Rallye Dakar nemůže stěžovat na nudu. autor: Bover Dakar Project
Tomáše Vrátného včera na Rallye Dakar provázela smůla. Šéf týmu Bonver Dakar Project nejdřív trefil kámen, který prorazil hned dvě pneumatiky. Martin Kolomý z Buggyry si zase prokousl jazyk.

Iquique - Tomáše Vrátného na Rallye Dakar provázela smůla. Šéf týmu Bonver Dakar Project včera nejdřív trefil kámen, který prorazil hned dvě pneumatiky. Po zdržení s jejich výměnou přišla ještě horší patálie, v závěrečném dunovém poli svou Tatru Jamal převrátil na bok.

Osudné rozhodnutí naštěstí nepadlo

Dvojitý defekt se stal Vrátnému poprvé v dakarské kariéře. A to málem jel s jedinou rezervou.

"Během jízdy se nám uvolnila rezerva. Sice jsme se ji snažili připevnit, ale ulomili jsme její držák. Kvůli tomu jsme zastavovali snad třikrát. Už jsem byl rozhodnutý, že rezervu necháme na místě a pojedeme dále pouze s jedním náhradním kolem. Naštěstí jsem ji na autě nechal," líčil v bivaku Vrátný.

„Mysleli jsme si, že to nejhorší už máme za sebou, ale byli jsme na omylu. V závěrečném dunovém poli před cílem jsme na jednu z dun najeli moc rychle a převrátili se,“ dodal pilot tatry.

Opět ovšem zafungovala letos tak hojně využívaná aliance týmů Bonver Dakar Project, MKR Racing (Buggyra) a Mammoet Rallysport. Právě člen nizozemské stáje Martin van den Brink českému jezdci pomohl zpátky na čtyři kola.

„Rád bych mu za to, že nám pomohl, poděkoval. Potom jsme zvolnili tempo a dělali jsme všechno pro to, abychom nemuseli znovu zastavovat. Na konci jsme si alespoň užili sjezd do Iquique,“ uvedl Vrátný, který včera na nejrychlejšího Nikolajeva v Kamazu ztratil skoro tři a půl hodiny.

Z duny se vyklubala skála

Jeho soupeř a krajan Martin Kolomý  takové problémy neměl, ale stejně z náročné etapy nevyvázl bez "ztráty kytičky". Dokonce se velmi kuriózně zranil.

"Vyhoupli jsme se na jednu dunu, že se rozhlédneme, abychom viděli, kam dál jet. Bohužel se ukázalo, že to nebyla duna, ale pískem zasypaná skála. To byla taková rána, že jsem si prokousl jazyk a prasklo námi i čelní sklo. Trochu jsme tam pak uvízli a museli jsme hrabat, ale nakonec nám ta etapa docela vyšla,“ popsal své dojmy jezdec Tatry "Fat Boy", který si v celkovém pořadí soutěže polepšil na osmou pozici.

Enormně náročný sjezd z pouštní hory ve výšce přes tisíc metrů nad mořem do bivaku v Iquique na úrovni moře si užil také Kolomého tým.

"Ten sjezd byl famózní, hlavně pro celý tým, který tak měl vlastně poprvé možnost vidět kluky v akci, jelikož se končilo přímo v bivaku a měli jsme nádherný výhled na celý sjezd. Jen to čekání, než se Martin vyhoupne na horizontu, bylo úmorný, ale nakonec to kluci zvládli perfektně a byl z toho další posun dopředu,“ uvedl manažer Jan Kalivoda.

Loprais chvilku bloudil

Nejlepší z českých jezdců kamionů Aleš Loprais trochu bloudil, ale jinak byl se svým včerejším výkonem spokojen.

"Hned v prvním úseku se nám podařilo udělat navigační chybu a museli jsme se vracet, což pro nás znamenalo první propad pořadím. Potom jsme sice jeli standard, ale kamion Nikolajeva s číslem 502 letěl neskutečně a všem nadělil v cíli pěknou porci minut," řekl pilot stroje MAN v barvách nizozemské stáje Veka.

Jezdci kamionů a osobních vozů mají dnes volný den, po včerejším odpočinku závodí jen motocyklisté.

Oficiální shrnutí včerejší etapy si můžete prohlédnout zde:

reklama