Vrátného tým vynechá Dakar, soustředí se na přípravu nových speciálů

Radek Vičík Radek Vičík
10. 11. 2017 21:00
Bonver Dakar Team připravuje na rok 2018 dokončení nových závodních speciálů, proto v sérii Baja Rallye, kde bude novou techniku testovat. Dakaru se proto nezúčastní, chybět bude i vozíčkář
Rallye Dakar 218 nepojede ani vozíčkář Albert Llovera.
Rallye Dakar 218 nepojede ani vozíčkář Albert Llovera. | Foto: Archiv Bonver Dakar Project

Praha - Ostravský tým Bonver Dakar Team se příští rok soustředí na dokončení nových závodních speciálů a Rallye Dakar 2018 tak úplně vynechá. Místo toho se soustředí na seriál kratších soutěží Baja Rallye.

"V současné době máme rozestavěné nové speciály, se kterými se chceme zaměřit na zlepšení našich sportovních výsledků v těch neobtížnějších rallye. Prioritou je tedy dokončení vozidel, jejich otestování a vyladění a příprava na Dakar 2019," uvedl Tomáš Vrátný, který tým vede a je zároveň jedním z pilotů.

Sázka na Baja Rallye

"Zahajujeme novou etapu naší činnosti, kdy pod značkou Fesh Fesh budou vznikat nové závodní projekty a stavět se nová vozidla, se kterými se pak Bonver Dakar Team bude účastnit dálkových soutěží. Stávající techniku budeme pronajímat zájemcům o aktivní účast v motorsportu a poskytovat jim k tomu potřebnou podporu," upřesnil Vrátný plány na tiskové konferenci pořádané v rámci výstavy Racing expo v Praze

Evropská série série závodů Baja Rallye se jede v Polsku, Maďarsku, Německu, Itálii a Španělsku, kde v červenci letošního roku vybojoval Bonver Dakar Team druhé a třetí místo.

Na Dakaru bude chybět i androský vozíčkář Albert Llovera, který v říjnu po dlouhodobých problémech prodělal operaci pravé ruky a rekonvalescence mu závodění nějakou dobu neumožní. 

"Je to velká škoda, myslel jsem, že ruka vydrží. Letos jsem se proti roku 2016 zlepšil o 11 míst, a tak jsem se chtěl v roce 2018 dostat do první dvacítky," uvedl Llovera, první pilot kamionu, který v roce 2016 absolvoval Rallye Dakar jako hendikepovaný závodník.

Vedle závodí také úspěšný byznys

Na jihoamerický kontinent tak vyrazí pouze Adria Team, který již pojede sám za sebe, s podporou týmu Buggyra. Adria Team byl součástí Bonver Dakar Projectu, ale v letošním roce si závodní vůz odkoupil a osamostatnil se. "Tímto způsobem bychom chtěli realizovat i další klientské projekty pod křídly Bonver Dakar Project" vysvětlil osamostatnění Adria Teamu Vrátný.

Účast na Rallye Africa Eco Race, ve které letos zabodoval druhým místem Jaroslav Valtr, je stále ještě trochu ve hře. "Zopakovat takový výsledek by mě určitě lákalo, rozhodnutí o účasti je však na vedení týmu," vzkázal Valtr, který se z pracovních důvodů tiskové konference nemohl zúčastnit.

"Afrika je lákavá pro celý tým, nejen díky fantastickému terénu, ale i díky rozšiřující se konkurenci. Také v médiích dostává více prostoru, což je důležité pro naše obchodní partnery," dodal Vrátný.

Vedle závodník aktiv má Vrátný za sebou úspěšný rok v podnikání. Skupina ČSAD Ostrava, za níž stojí Tomáš Vrátný, se v letošním roce rozrostla mimo jiné 
o francouzského výrobce sportovních tlumičů Donerre, slovenskou společnost FRT s podobným zaměřením a o společnost AMM Technology zabývající se vývojem řídících jednotek, motorů a kabelových svazků. Další významnou akvizicí bylo získání podílu na testovacích okruzích ve Fontjoncouse, kde trénují špičkové dakarské týmy. 

 

Právě se děje

Další zprávy