reklama

Macík začal ostrou přípravu na Dakar. Jeho tým doplnil motokrosař Brabec

Martin Macík a Jan Brabec. Martin Macík a Jan Brabec. autor: Big Shock Racing
Martin Macík mladší, navigátor František Tomášek a mechanik Michal Mrkva spolu pojedou už čtvrtý společný Dakar. Tým Big Shock Racing letos přibral motokrosového šampiona Jana Brabce.

Sedlčany - Stálá sestava v kamionu a nový kolega na motorce, tak vstupuje Martin Macík a jeho tým Big Shock Racing  do klíčové fáze přípravy na Rallye Dakar 2018.

Snad už to zase nebude chorvatská dovolená, směje se nad novou trasou Dakaru Kolomý Snad už to zase nebude chorvatská dovolená, směje se nad novou trasou Dakaru Kolomý Čtěte zde

Martin Macík mladší, navigátor František Tomášek a mechanik Michal Mrkva spolu v kamionu Liaz pojedou už čtvrtý Dakar.

Sázka na sehranost

"Když se chcete zlepšovat, musíte být sehraní. Poslední Dakar to potvrdil, v kabině je sranda, i když jde do tuhého. Současně každý ví, co má dělat, když je v závodě třeba maximální koncentrace. A umíme si společně věci vyříkat, když je to třeba. To je podle mě základ úspěchu," vysvětlil Macík. 

Kamion Liaz řečený Franta se z předchozího Dakaru vrátil ve výborné kondici a postaral se tak týmovým mechanikům o milé překvapení.

"Liazka přesto během zimy a jara prošla kompletní generálkou, pracovalo se na vylepšení tuhosti nástavby, na zlepšení podvozku a brzd nebo na elektronice. Frantu ještě čeká jedna velká změna, ale tu zatím necháváme jako překvapení," vysvětlil mechanik Mrkva.

Během letních soutěží Baja Aragon, HunGarian Baja a Baja Poland budou otestovány nové úpravy a na základě výsledků proběhne finální doladění formy vozu. V listopadu se závodní stroje vydají na plavbu přes oceán směr Peru. 

Brabec čeká na ortel pořadatelů

Ale jen kamionem není živ tým Big Shock Racing. Po Lukáši Kvapilovi se k němu přidal další motocyklový nováček na Dakaru. I když Jan Brabec coby několikanásobný český šampion v motokrosu má zkušeností z terénu víc než dost.

Jan Brabec, Yamaha a Martin Macík,LIAZ Jan Brabec, Yamaha a Martin Macík,LIAZ. Foto: Big Shock Racing

Letos už absolvoval klíčovou kvalifikační Merzouga Rallye, kterou se mu navzdory technickým problémům podařilo dokončit, a nyní čeká na zprávu, zda získal kvalifikaci pro Dakar 2018. Výsledek bude znát na konci července.

Jistá už je jeho účast na Baja Aragon, HunGarian Baja a Baja Poland. Absolvoval s týmem také africký trénink, kde testoval svou jízdu na nových terénech. A s Macíkem pořádali pouštní závody "motorka proti kamionu".

"Atmosféra, která vládne v týmu Big Shock Racing, je mi blízká, proto jsem se rozhodl spolupracovat s šéfem týmu Martinem Macíkem starším. Chci absolvovat Rallye Dakar, potřebuji stabilní zázemí, spolupracovníky naladěné na stejnou vlnu a zkušeného mentora, který ví, do čeho jdeme, a dokáže mě kvalitně připravit. To vše jsem v týmu Big Shock Racing našel," vysvětlil Brabec.

Létající kamiony, světová premiéra i podpisové maratony. To bylo dakarské setkání v Sosnové Létající kamiony, světová premiéra i podpisové maratony. To bylo dakarské setkání v Sosnové Prohlédněte zde
reklama