reklama

Macíkova parta se proměnila v opraváře, hasila motorku. I tak je mezi Čechy na Dakaru stále nejlepší

Posádka Martina Macíka mladšího při opravě Franty, jak říkají kamionu Liaz. Posádka Martina Macíka mladšího při opravě Franty, jak říkají kamionu Liaz. autor: Big Shock Racing
Martin Macík mladší si v uplynulých dvou etapách užil na Rallye Dakar svoje. Statečně bojoval s technikou i náročným terénem, přesto přišel o tři místa v průběžné klasifikaci kamionů.

Chilecito - Martin Macík mladší si v úterý a ve středu prošel na Rallye Dakar malým peklem, přesto dál bojuje o přední příčky v hodnocení kamionů.

Všechno začalo v 10. etapě, kdy se Liaz závodící pod přezdívkou Franta několikrát dostal do naprosto extrémních a opravdu nebezpečných situací.

"Už na desátém kilometru se mi vzpříčil volant a oprava trvala 38 minut. Na spojovačku jsme dojeli jako osmnáctí. Ve druhé polovině etapy nám to šlo krásně, ale asi třicet kilometrů před cílem chladičem proběhla nějaká větev, udělala v něm díru a ten roztrhl vrtuli. Takže se znovu opravovalo. Tentokrát hodinu a půl. Ale vše se zvládlo dát do pořádku, domorodci nám přinesli vodu a jelo se," líčil pilot týmu Big Shock Racing.

Jeho posádka řešila kromě vlastních problémů i cizí dramata. "Najednou tři kilometry před cílem v jednom z koryt hořela motorka. Pokoušeli jsme se ji uhasit a následně objet. Při tomto manévru jsme se zakopali a prorazili obě kola. Další hodinu a půl trvalo vyhrabat kamion, který byl po nápravy v bahně, a vyměnit pneumatiky," líčil rodák z Benešova, který se tak dočasně propadl na šestou pozici.

Před startem do středeční etapy však pořadatelé z jeho času odečetli hodinu strávenou při pomoci motorkáři s hořícím strojem, takže Macík byl znovu pátý. Po extrémně náročném závodním dnu přišli na řadu mechanici. Místo spánku až do sedmi hodin ráno tvrdě pracovali: vyměnili chladič, namontovali nové vrtule či brzdy.

Jenže zrádná fiambalská oblast si znovu vybrala svoji daň. V cíli skončila liazka na 11. místě a v celkovém pořadí se před ni přehnal Kazach Artur Ardavičus v Ivecu.

"Už jsou z nás profesionální mechanici. Opravujeme cokoliv jako na běžícím pásu. Začátek etapy byl super, letěli jsme jako blesk, ale asi na 180. kilometru nám praskla vrtule. Takže jsme ji museli vyměnit a odnesl to i chladič. Stopovali jsme ostatní posádky a sháněli vodu, abychom ji mohli do chladiče doplnit a pokračovat dál. To se nakonec podařilo a následoval další sprint do cíle," líčil Macík galeje 11. etapy.

Neodpočine si ani ve čtvrtek, kdy na piloty kamionů čeká nejdelší závodní etapa, měřený úsek má drsných 523 km.

Grafika: Program, výsledky, mapy, videa. Vše o Rallye Dakar 2018 Grafika: Program, výsledky, mapy, videa. Vše o Rallye Dakar 2018 Prohlédněte zde
reklama