reklama

Potvrzeno: Peugeot na Dakaru skončí. Předtím ale nasadí tým snů

Vítězný hattrick na Dakaru má Peugeotu přivézt vůz 3008DKR Maxi. Vítězný hattrick na Dakaru má Peugeotu přivézt vůz 3008DKR Maxi. autor: Peugeot
Tým Peugeot chce proměnit svoji poslední účast na Rallye Dakar ve třetí triumf v řadě. Francouzi nasadili "Dream Team" tvořený čtyřmi zkušenými jezdci.

Versailles - Peugeot nasadí na lednovou Rallye Dakar opět čtyři speciály 3008DKR Maxi. Piloti Stéphane Peterhansel, Sébastien Loeb, Carlos Sainz senior a Cyril Despres mají jasný úkol - v posledním startu továrního týmu francouzské značky vybojovat třetí triumf v řadě a sedmý celkově.

Pekelně rychlý sprint i splnění životního snu. Tak vidí mušketýři Peugeotu legendární Dakar Pekelně rychlý sprint i splnění životního snu. Tak vidí mušketýři Peugeotu legendární Dakar Prohlédněte zde

"Máme velkou radost z toho, že naše posádky zůstaly ve stejném složení jako v předchozím ročníku, takže máme k dispozici dokonalou kombinaci výkonu a zkušeností. Jelikož se v našem případě jedná o poslední účast na Dakaru, rádi bychom tento program dokončili na vysoké úrovni. Ale jak vždycky říkám, na nic se nelze spoléhat předem. Po vítězství je nejtěžší ho zopakovat!" uvedl ředitel  Peugeot Sport Bruno Famin.

Čtvrtý start bude konečnou

Tím mimoděk potvrdil, co se šeptalo v zákulisí už několik měsíců. Tedy fakt, že program Francouzů na Dakaru ročníkem 2018 skončí. Po premiérovém startu v ročníku 2015 loni a letos Peterhansel zvítězil. Peugeot obhajuje zisk prvních třech míst, když se pódiu umístili také Loeb a Despres.

Na čtyři posádky "Dream Teamu" značky Peugeot v lednu čeká 10 000 kilometrů na velmi obtížné trati vedoucí přes Peru, Bolívii a Argentinu. Na programu bude 15 etap a nejrůznější terén zahrnující písečné duny, horské andské průsmyky i pouště, k tomu se připojí i nástrahy extrémního počasí. Definitivní verzi tratě soutěže organizátoři odhalí 22. listopadu.

O tom, že označení "Dream Team" není jen marketinkovým plácnutím do vody, svědčí fakt, že členové čtyř posádek Peugeotu získali - ať už v automobilech nebo v jedné stopě - celkem 19 celkových a 148 etapových vítězství.

Důraz na rychlost i spolehlivost

Zatímco piloti zůstali stejní, na voze u Peugeotu hodně zapracovali. Cílem změny bylo optimalizovat výkonnost a zároveň maximalizovat spolehlivost. Architektura vozu byla převzata od sériového Peugeotu 3008: třílitrový motor se dvěma turbodmychadly a pohon dvou kol. Nejviditelnější změna se týká rozchodu, který byl pro větší stabilitu rozšířen o 20 cm. Došlo ke zlepšení odpružení, aby se vůz snadněji řídil.

Buggyra slaví 50 let. Tomu, co v garáži dokázala, šampioni z Kamazu nevěřili Buggyra slaví 50 let. Tomu, co v garáži dokázala, šampioni z Kamazu nevěřili Prohlédněte zde

"Očekáváme, že Dakar 2018 bude ještě náročnější, čeká nás složitá navigace a duny hned po startu v Peru. Náročné to bude i kvůli složitosti trasy a síle našich soupeřů. Ale musím říct, že jsem se do nového vozu 3008DKR Max doopravdy zamiloval. Od roku 2014 se s Peugeotem pravidelně účastníme Marocké rallye a tahle verze Max je rozhodně nejrychlejší vůz, který jsme kdy měli k dispozici," chválil nový speciál Despres, který na Dakaru vyměnil motorku za závodní vůz v roce 2015.

reklama