reklama

Kolomý byl na Dakaru v etapě čtvrtý. Macík zase ztratil, Prokop osmé místo celkově udržel

Martin Kolomý byl jen krůček od dalšího umístění v etapové top 3. Martin Kolomý byl jen krůček od dalšího umístění v etapové top 3. autor: Buggyra
Účastníci Rallye Dakar pokračovali ve zdolávání argentinských plání.

Chilecito - Martin Kolomý v Tatře sice dvanetapu Rallye Dakar dlouho vedl, ale nakonec mu v hodnocení kamionů na obávané Fiambale patřila čtvrtá příčka. Martin Macík mladší  znovu ztratil a klesl celkově na šestou pozici. Martin Prokop se také potýkal s technickými problémy. Ovšem i po osmnáctém místě se v celkovém hodnocení automobilů udržel osmý.

"Tenhle rok tady není lehké etapy. Všechny jsou strašně náročné jak na posádku, tak na techniku. V první polovině jsme letěli a dokonce jsme tam byli i nejrychlejší. V té druhé části jsme něco ztratili a je z toho nakonec čtvrté místo," komentoval jedenáctou etapu pilot Buggyry Kolomý.

Jeho týmový kolega Martin Šoltys se potýkal s technickými problémy a do bivaku dorazil až čtvrtek nad ránem, v soutěži však bude pokračovat.. Pilot rychlé asistence Pavel Vrňák do 11. etapy vůbec neodstartoval.

Macík byl podle průběžných výsledků 11. a v celkovém pořadí ho o páté místo těsně připravil Artur Ardavičus s Ivecem. Jezdec LIAZu v barvách Big Shock Racing na Kazacha ztrácí  pouze 1:34 minuty. Novým lídrem se stal domácí Federico Villagra. Argentinec v Ivecu využil ztráty Kamazu Eduarda Nikolajeva, který na něj má deficit 16:07 minuty.

Prokop podle týmového Facebooku od 48. kilometru hlásil problémy se spojkou svého Fordu. V cíli mu časomíra naměřila ztrátu téměř hodinu a půl. Před celkově devátým Peterem van Merksteijnem s Toyotou má k dobru 38 minut.

Prokop se bál, že skončí

"Hlavně nebyl záložní plán, kdyby se něco nepodařilo. Nemohl jsem si couvnout, rozhlédnout se nebo si podřadit v extrémní zátěži, když už řazení bez spojky nestíhalo," vysvětloval jihlavský závodník.

V podmínkách náročné etapy to znamenalo, že musel jet extrémně opatrně a s rozvahou. "Každou dunu nebo hranu jsem si protrpěl a snažil jsem se mít vždycky vymyšleno, kam budu točit, když by se výjezd nepodařil. Většinou jsem jel o rychlost níž, abych mel roztočený motor, připravený na nejhorší. Takže většinu těžkého terénu jsem projížděl jako šnek na jedničku. Na to, jak byla dnešní trať technicky náročná, zvládli jsme to jen se dvěma zaváháními. Ale v obou případech jsem měl za to, že končíme. Letošní Dakar není žádná pohodička, takže kdo se drží - i když zuby nehty - tak musí být šťastný," dodal v tiskové zprávě.

Vedení si udržel v etapě třetí Carlos Sainz v Peugeotu, dennímu hodnocení kraloval  Bernhard ten Brinke za volantem Toyoty. Sainz má v čele náskok hodinu a 45 vteřin před svým týmovým kolegou a obhájcem vítězství Stéphanem Peterhanselem. Podle oficiálních stránek rallye byla španělskému matadorovi znovu umazána 10minutová penalizace za údajné sražení jezdce na čtyřkolce v jedné z předchozích etap.

Hodnocení motocyklistů dál kraluje Matthias Walkner z Rakouska s KTM, který byl ve středu pátý. Etapový vavřín si vyjel jeho týmový kolega Toby Price. Z českých jezdců byl na tom nejlépe 37. David Pabiška. V soutěži už nepokračuje dosud nejlepší český motorkář Martin Engel, který se během etapy zranil.

Grafika: Program, výsledky, mapy, videa. Vše o Rallye Dakar 2018 Grafika: Program, výsledky, mapy, videa. Vše o Rallye Dakar 2018 Prohlédněte zde

Josef Macháček byl mezi jezdci na čtyřkolkách průběžné 15. pozici, v hodnocení rallye klesl na 13. příčku. "Etapa byla velice náročná, jezdilo se po rozjetém feš-feš písku od kamionů. Do toho mám nachlazení, které se mi táhne už od Bolívie," řekl 60letý závodník z týmu Barth Racing.

Pohoršil si i momentálně patnáctý Zdeněk Tůma."Na startu jsem měl problém s baterkou, nemohl jsem nastartovat. Naštěstí se mi to podařilo vyřešit, ale nabral jsem kvůli tomu ztrátu," popsal své problémy Macháčkův týmový kolega.

Ve středu na závodníky čekalo 280 měřených kilometrů na trase mezi Belénem a Chilecito, k nim se ještě přidalo 205 km přejezdů pro motocykly a čtyřkolky a 467 km pro ostatní kategorie. Jezdci na motorkách a čtyřkolkách měli 11. etapu opět jako první část další maratonské zkoušky.

Jedenáctá etapa byla pro naši Tatru ideální, pochvaloval si jezdec Martin Kolomý. Musel se ale dvakrát vypořádat s defektem na pneumatikách. Tatra Buggyra Racing |  03:34
reklama