reklama

Dakar slibuje v Arábii opět náročný terén. Češi jsou mezi národy na třetím místě

Martin Macík mladší v Ivecu v 11. etapě Rallye Dakar 2020. Martin Macík mladší v Ivecu v 11. etapě Rallye Dakar 2020. autor: ASO
43. ročník Rallye Dakar je připraven. Pořadatelé na středeční online prezentaci soutěže představili kompletní program soutěže, která znovu potvrdila svoji popularitu v Česku. Tuzemští účastníci tvoří co do počtu třetí nejsilnější skupinu,

I přes restrikce kvůli pandemii koronaviru covid-19 Dakar odstartuje podle původního plánu 3. ledna v saudskoarabské Džiddě a tamtéž po absolvování dvanácti etap a jednoho volného dne 15. ledna skončí. Celkem je naplánována trasa o délce 7 646 Km, z čehož bude 4 767 km měřených.

Tým, jaký Buggyra v rallye ještě neměla: expilot F1 i trojnásobný vítěz Dakaru Tým, jaký Buggyra v rallye ještě neměla: expilot F1 i trojnásobný vítěz Dakaru Prohlédněte zde

Mezi více než 560 účastníky závodu ve všech kategoriích je opět silná česká stopa. Více než tuzemských jezdců, navigátorů a dalších členů posádek je jen Francouzů a Španělů. Celkem jsou na startovní listině zástupci 41 zemí.

Dvě etapy budou smyčky se stejným místem startu a cíle, připravena je opět maratonská dvojetapa bez možnosti průběžné technické pomoci. Pořadatelé slibují kombinaci písku i kamenitých úseků. Nejtěžší úsek čeká závodníky předposlední den soutěže, ten bude zpestřený náročnými dunami.

Kvůli koronavirovým zdravotním omezením se účastnící budou po Saúdské Arábii pohybovat ve zvláštní bublině bez kontaktu s vnějším okolím.

Všechny závodní i doprovodné stroje zamíří na začátku prosince do přístavu v Marseille, kde proběhne nalodění na trajekt. Své stroje pak týmy uvidí znovu až na konci roku. S Novým rokem začnou závěrečné přejímky, 2. ledna je v Džiddě naplánován prolog a slavností zahájení.

Všichni účastníci dostanou roadbooky s itinerářem až ráno před startem dané etapy. Motorkáři a jezdci na čtyřkolkách obdrží klasickou papírovou roli, ostatní posádky budou mít poprvé v historii k dispozici speciální tablety s informacemi o trase.

Bezpečnost motocyklistů i klání legend

Velký důraz kladou organizátoři na bezpečnost motocyklistů. Jezdci musí mít povinné vesty s airbagy známými například ze závodů MotoGP. Navíc budou smět v průběhu celé rallye využít jen šest pneumatik, což by také mělo zmírnit jejich rychlost.

Novinkou bude klání historických vozů pod názvem Dakar Classic. Jeho účastníci včetně českého jezdce Ondřeje Klymčiwa ve Škodě 130 LR nepojedou celou trasu "velkých" etap, ale i je čeká dvanáct náročných etap.

Promotér ASO chystá pro následující ročníky novinky, tou největší má být účast vozů s novými druhy pohonů, od vodíku po elektromobily.

Mapa Rallye Dakar 2021 Mapa Rallye Dakar 2021 | Foto: ASO
reklama