reklama

Exkluzivně: Pohled do motocyklového depa

Brno - Vítejte v království, jehož panovnice se jmenuje Motorka a králem je Jezdec. Vítejte v depu stáje Ducati při závodě MS superbiků v Brně. Uvnitř Galerie

Aktuálně.cz dostalo exkluzivní možnost strávit s momentálně nejlepší stájí této třídy v boxech závod světového šampionátu na Masarykově okruhu.

Ducati znamená pro superbiky to samé jako Ferrari pro formuli jedna. Má nejvíce titulů a všichni na ni každý rok vyhlašují honičku. Loni se to soupeřům italské stáje povedlo, titul vybojoval Troy Corser na Suzuki.

Exkluzivně: Závody očima týmu Ducati Exkluzivně: Závody očima týmu Ducati Prohlédněte zde

Proto v sídle stáje v Boloni vyhlásili stav bojové pohotovosti a angažovali svého kmenového jezdce, Troye Bayilisse z Austrálie. Exmistr světa se do superbiků vrátil po třech letech v MotoGP. Druhým závodníkem je Ital Lorenzo Lanzi.

Závody začínají už ve středu

Tým se do Brna přesunul už v půlce týdne. Ono takové stěhování několika desítek mechaniků, inženýrů a dalšího obslužného personálu není nic jednoduchého.

Proto se první lidé, kteří měli na starosti zabydlení stáje, postavení velkého stanu sloužícího pro občerstvení zaměstnanců i hostí a další přípravné práce v Brně objevili už ve středu. Zbytek dorazil ve čtvrtek.

Nastartování superbiku Superbiky nemají podobně jako monoposty F1 vlastní startér, musí se startovat externě roztočením zadního kola. Foto: Radek Vičík

Základem kvalitního výsledku je dobře zvládnutá kvalifikace. Superbiky jako jediná vrcholná motocyklová disciplína používají model superpole. Pátek je tak pro špičkové stáje důležitý především jako den testů. Při vlastní kvalifikaci je důležité dostat se do první šestnáctky.

Právě ta se totiž v sobotu utkává v souboji na jedno rychlé kolo. Takže i šestnáctý muž z pátku může do obou jízd velké ceny odstartovat z prvního místa.

Sobota: Den výběru a rychlého kola

V sobotu panovala v depu Ducati už od rána pracovní nálada. Ještě dopoledne byla totiž na programu druhá kvalifikační hodinovka. A Brno jako by bylo zatím pro tým zakleté. Bayliss i Lanzi střídali motocykly, často se vraceli do depa, ale na nejlepší čas to nebylo.

Australan obsadil velmi dobré druhé místo, ale jeho italský stájový kolega jen bezradně kroutil hlavou a neustále se radil s inženýry, jak vyzrát na členitou trať. Ať se snažili, jak se snažili, byla z toho až 11. místo.

Tankování paliva Tankování paliva u týmu Ducati. Foto: Radek Vičík

V tréninku před superpole tak na Ducati čekalo hodně práce. Pochlapili se hlavně lidé pobíhající kolem Lanziho stroje, Ital zajel třetí nejlepší čas.

Brněnské vedro naopak příliš nesvědčilo Baylissovi a k průlomu první příčky mu nepomohlo ani mírné ochlazení trati před jeho jízdou. Udržel si tak aspoň první startovní řadu, byl čtvrtý.

Unavený Australan se na hodinu natáhl ve svém prostorném motorhomu, podobné "domečky na kolečkách" mají i piloti F1, aby  se pak věnoval sponzorským povinnostem.

Na novináře ale čas nezbyl, Australan se omluvil a namířil si to k lékařské klinice v areálu okruhu. "Bolí ho krční páteř, asi si nějak hnul hlavou," omlouval svého svěřence tiskový mluvčí týmu Julian Thomas.

Pokračování najdete ZDE

reklama