F1 bez Nürburgringu? Stáje se zlobí na Ecclestona

yac
21. 7. 2009 20:42
Z formule pravděpodobně zmizí další tradiční okruh
Grand Prix Německa.
Grand Prix Německa. | Foto: Sport

Nürburgring - Jen co ve formuli 1 ustaly rozepře mezi Maxem Mosleym a stájemi ohledně finančních stropů, začíná se v nejslavnější motoristické soutěži rozbíhat tahanice nová, týkající se kalendáře závodů pro příští sezonu.

Poté, co představitelé okruhu Nürburgring před několika dny prohlásili, že se jejich závod s největší pravděpodobností v příštím ročníku kvůli vysokým poplatkům neodjede, ozvaly se týmy, které se tímto faktem cítí ohroženy.

Vždyť pokud se nepojede v příštím roce ani na Nürburgringu, ani na Hockenheimringu, nebude se ani jeden závod formule 1 konat v Německu.

Zřizovatelé týmů, často automobilové koncerny, by tak přišli o přímou reklamu i spousty potencionálních zákazníků. V důsledku by pak týmům mohly dávat méně peněz.

Čtěte také: Ecclestonův konec? Výroky o Hitlerovi popudily i kolegy

"Tohle určitě budeme muset s Berniem (Ecclestonem) probrat," prohlásil například ředitel BMW Mario Theissen.

Právě pro koncern BMW totiž Německo společně se Spojenými státy a Velkou Británií představují největší trhy.

A vzhledem k tomu, že v Indianapolis se Velká cena nejela už letos, dělala by v ročníku 2010 formule 1 BMW přímou reklamu pouze na okruhu Silverstone (případně Donington).

Kde se příští rok pojede F1

Jisté VC: Austrálie, Malajsie, Bahrajn, Španělsko, Monako, Turecko, Británie, Maďarsko, Evropa (Valencie), Belgie, Singapur, Korea, Čína, Brazílie, Abu Dhábí

V jednání: Itálie (Monza), Německo (Hockenheimring, Nürburgring), Japonsko, Argentina, Portugalsko, Spojené Státy, Kanada

"Musíme si být jisti, že se dostaneme na všechny důležité trhy," tvrdí Theissen, který očekává, že Ecclestone bude k týmům mnohem vstřícnější a možná jim v nové dohodě (Concorde agreement) přizná i nová práva.

Nejedná se přitom pouze o Nürburgring a Hockenheimring.

Kromě obou německých okruhů se již letos nejelo například i na A1 Ringu, v Magny Cours, Montrealu či zmíněném Indianopolis.

Tedy na dalších tradičních, oblíbených a pro výrobce vozů i marketingově zajímavých závodních okruzích.

I proto nyní týmy (podporované fanoušky)  tlačí na Ecclestona, hlavního promotéra závodu, aby alespoň některé z těchto okruhů do seriálu znovu zapojil či jim umožnil v něm setrvat.

"Samozřejmě to musíme probrat. Jde o to najít rovnováhu mezi tím, co chceme mít my, co chce Ernie a co je důležité pro trh," tvrdí Theissen.

Ecclestone se zatím k výtkám stájí i pořadatelů jednotlivých závodů nevyjádřil.

 

Právě se děje

Další zprávy