reklama

Spolehlivost a spotřeba. Dva klíče k úspěchu Vettela a spol.

Sebastian Vettel obhajuje v Sepangu loňské vítězství, které ve známé kauze "Multi 21" ozmulk Marku Webberovi. Sebastian Vettel obhajuje v Sepangu loňské vítězství, které ve známé kauze "Multi 21" ozmulk Marku Webberovi. autor: Reuters
F1 Malajsie 2014

Praha - Geniální konstruktér monopostů formule 1 Colin Chapman kdysi prohlásil: "Nejlepší je takový vůz, který se rozpadne hned za cílovou čarou."  Jenže už v pátém kole úvodního závodu sezony v Melbourne byly mimo hru po jednom Mercedesu i Red Bullu. Před víkendovou Velkou cenou Malajsie tak oba týmy pracovaly především na spolehlivosti.

"Výhoda se může změnit v nevýhodu"

Nico Rosberg sice se "stříbrným šípem" Velkou cenu Austrálie suverénně vyhrál, ale Lewis Hamilton jel brzy jen na pět válců, což znamenalo konec.

Možná i proto se vedení německé stáje brání tomu, když se o ní mluví jako o dominantním týmu letošní sezony.

"Řekl bych, že máme jen menší výkonnostní náskok, ale ne moc velký. A když se podíváte, jak se Red Bull rychle zlepšil po nevydařených testech, je to pro nás pro všechny pořádný budíček," řekl šéf Mercedesu Toto Wolff.

"Navíc výhoda se může během pár závodů změnit v nevýhodu," dodal rakouský manažer, jehož manželka Susie Wolffová je třetí pilotkou konkurenční stáje Williams.

Spor o čidlo neutuchá

Red Bull přišel o Sebastiana Vettela chvilku po startu australské Velké ceny kvůli dosud stále nevyjasněným potížím motoru Renault, které vedly ke "ztrátě" jednoho válce.

Ovšem podobně jako u Mercedesu druhý monopost zajel skvěle a Daniel Ricciardo k velkému nadšení australských fanoušků dokončil závod na druhém místě. Tam ovšem vydržel jen pět hodin, pak byl vyloučen.

Všechno se točí kolem čidla snímajícího maximální průtok paliva do motoru. Tým se proti diskvalifikaci odvolal, takže výsledky závodu z Melbourne budou známy až 14. dubna.

Spory o měřící zařízení se přenesou i do Sepangu, protože Red Bull stále trvá na tom, že jeho vlastní čidlo měřilo lépe než to "erární" od Mezinárodní automobilové federace a že má právo ho používat.

Rozhodne kalibrace senzoru?

Šéf týmu Christian Horner varuje, že právě tato čidla mohou rozhodnout o výsledcích závodů.

"Musíme najít lepší cestu. Zvlášť ve chvíli, kdy jsou rozdíly tak malé a výkon na hranici pravidel je tak důležitý. Na kalibraci senzoru závisí vaše konkurenceschopnost. A to je přece špatně," rozohnil se Horner na stránkách britského Autosportu.

Právě na právu vybrat si vlastní senzor chce obhájce titulu postavit svoji obhajobu a dokázat, že Ricciardo v Melbourne neporušil pravidlo a o maximální okamžité spotřebě paliva 100 kg/h.

Závodní víkend v Sepangu začne v pátek dvěma tréninky. V sobotu je po třetím tréninku na programu kvalifikace. Samotná Velká cena Malajsie startuje v neděli v 10:00 hodin našeho času a můžete ji sledovat v našem online přenosu ZDE.

Program závodního víkendu VC Malajsie:

Den událost začátek
Pátek první trénink 3:00
Pátek druhý trénink 7:00
Sobota třetí trénink 6:00
Sobota kvalifikace 9:00
Neděle závod 10:00

Facebooková stránka autora: Radek Vičík - Aktuálně.cz

reklama