reklama

F1: Mercedes válcuje soupeře. Red Bull zuří, Ferrari v klidu

Ferrari si momentálně užívá pozici "nejlepšího ze zbytku světa" za Mercedesem, ale Red Bull chce zásah FIA a omezení dominance "Stříbrných šípů". Ferrari si momentálně užívá pozici "nejlepšího ze zbytku světa" za Mercedesem, ale Red Bull chce zásah FIA a omezení dominance "Stříbrných šípů". autor: Pirelli Motorsport
Světový šampionát formule 1 pokračuje v neděli Velkou cenou Malajsie.

Sepang - Podle toho, co se dělo v úvodním podniku letošní sezony formule 1 v Melbourne, se zdá, že v nedělní Velké ceně Malajsie bude otázkou jen výše náskoku vozů Mercedes v cíli závodu.

"Stříbrné šípy" vlétly do šampionátu s ještě větším suverenitou, než jakou projevovaly v loňské sezoně. Nejenže Lewis Hamilton a Nico Rosberg od prvního do závěrečného okruhu nikoho nepustili na první pozici, ale v cíli soupeřům ujeli o více než půl minuty.

To sice může těšit šéfy německého koncernu, ale méně už jejich soupeře. Však se také záhy ozvali od Red Bullu, že to ani za dob jejich čtyř titulů mistra světa nebývalo. To sice není tak úplně pravda, ale nic to nemění na rozhořčení šéfa stáje Christiana Hornera (více čtěte zde).

Kdo za to může: vůz, nebo motor?

"Když jsme vyhrávali, a nevyhrávali jsme takovým rozdílem jako Mercedes, byly zakázány dvojité difuzéry, odstranila se část výfuků, uprostřed sezony se změnilo mapování motorů nebo byl zakázán flexibilní podvozek. FIA má v rámci pravidel mechanismus pro vyrovnání výkonů. Myslím, že by se na to teď měli podívat," uvedl první muž Red Bullu.

Jenže samotným týmem pod "patronátem" rakouského nápojového giganta zmítají i spory s jeho dodavatelem motorů. Adrian Newey, konstruktér vítězných vozů Sebastiana Vettela, nařkl Renault, že je jediným zdrojem problémů.

"Je to lež a pan Newey strávil celý život tím, že kritizoval výrobce motorů," opřel se do ikony Red Bullu výkonný ředitel Renaultu F1 Cyril Abiteboul.

Ferrari prý ztrátu dokáže snížit

Zatímco u některých roste nervozita, Ferrari si užívá Vettelovo třetí místo ve Velké ceně Austrálie a tím i post "prvního ze zbytku světa".

I když Mercedes vyhrál první kvalifikaci sezony o propastných 1,3 vteřiny, věří technický ředitel Ferrari James Allison, že ztrátu je možné snížit.

"Předpokládejme na chvíli, že Mercedes nedělá chyby. Rozdíl z Melbourne dává výrazný předpoklad, že budou opět vpředu. I tak si myslíme, že se k nim proti Austrálii dokážeme přiblížit. V Melbourne jsme všechno neudělali dobře a věříme, že v Malajsii to dokážeme. Doufám, že postavíme naše vozy na třetí a čtvrté místo startovního roštu," uvedl Allison.

To, zda Mercedes v kvalifikaci uspěje a Ferrari se opravdu podaří obsadit první dvě místa na startovním roštu, se dozvíme v sobotu dopoledne po kvalifikaci. Závodní program v Sepangu, jehož by se měli zúčastnit i "marodi" Fernando Alonso a Valtteri Bottas a snad i oba monoposty Manor Marussia, začíná už v pátek dvěma volnými tréninky. Samotná Velká cena Malajsie formule 1 startuje v neděli v 9:00 hodin našeho času a živě ji můžete sledovat ZDE.

reklama