reklama

"Mírný pokrok" v F1. Vrátí se tankování, nové motory nebudou

Do formule 1 by se od roku 2017 měli vrátit muži s tankovacími hadicemi, protože bossově šampionátu chtějí návrat doplňování paliva během závodů. Do formule 1 by se od roku 2017 měli vrátit muži s tankovacími hadicemi, protože bossově šampionátu chtějí návrat doplňování paliva během závodů. autor: Williams F1 Team - LAT Photographic
Do formule 1 se má od roku 2017 vrátit tankování během Grand Prix, hybridní motory se zásadně měnit nebudou.

Praha - Do formule 1 by se mělo od roku 2017 znovu vrátit tankování paliva v boxech. Podle informací britské BBC se na tom dohodla na svém včerejším jednání vlivná Strategická skupina F1, která má na starosti budoucnost šampionátu.

Návrat tankovacích zařízení je jedním z navrhovaných bodů směřujících ke zvýšení atraktivity závodů formule 1. Ty od zavedení nových hybridních motorů v loňské sezoně čelí velké kritice fanoušků. V boxech se během Grand Prix naposledy tankovalo v roce 2009.

Jak ovšem uvedli zástupci Mezinárodní automobilové federace FIA, "maximální množství spotřebovaného paliva 100 kg na závod zůstává zachováno". Půjde tedy hlavně o to, dobře si rozvrhnout množství závodního benzínu v nádrži v jednotlivých fázích Velké ceny.

Od sezony 2017 se tak můžeme těšit na podobná dramata, jaké v roce 2008 v  Singapuru postihlo Felipeho Massu:

Naláká stabilita Volkswagen?

Změny se za dva roky mají dotknout také motorů, které mají být "hlasitější a mají mít vyšší otáčky". To klíčové, tedy obsah a typ agregátu, se ovšem měnit nebude. Cílem je, aby stabilní pravidla hybridních šestiválců o objemu 1600 ccm přilákala do šampionátu další výrobce automobilů.

V této souvislosti se v poslední době nejvíc hovoří o koncernu Volkswagen v souvislosti s rezignací předsedy dozorčí rady německého koncernu Ferdinanda Piëcha, jenž byl známým odpůrcem formule 1. Podle zákulisních zdrojů proběhly první kontakty mezi zástupci VW a stáje Red Bull.

Námitky Pirelli neuspěly

I přes nesouhlas italského výrobce by se už příští rok měla rozšířit volnost týmů ve výběru libovolné ze čtyř směsí pneumatik Pirelli. V současnosti je to tak, že zástupci firmy přivezou na každý okruh jen dva typy "suchých" gum, tedy těch bez vzorků. Ohledně pneumatik do mokra se pravidla měnit nebudou.

Všechny uvedené změny jsou zatím ve fázi návrhu a čekají je ještě dvě kola schvalovacího procesu. Nejdříve musí projít Komisí formule 1, jako hlavním orgánem šampionátu, a pak ještě Světovou radou motorsportu, což je hlavní výkonný orgán FIA v oblasti motoristického sportu.

Ovšem to, s čím přichází Strategická skupina F1 zastupující FIA, držitele marketinkových práv i největší stáje, obvykle projde bez výrazných obtíží.

"Všechny zúčastněné strany se dohodly společně pracovat na tom, aby tyto návrhy detailně zformulovaly a předložily je co nejdříve ke schválení Komisi formule 1 a Světové radě motorsportu," stojí v komuniké FIA.

reklama