Ferrari umíchalo výbušný koktejl, přivezou hvězdy titul?

Radek Vičík Radek Vičík
12. 3. 2014 9:00
Rudé vozy z Maranella budou letos pilotovat dvě naprosto rozdílné osobnosti, temperamentní Fernando Alonso a absolutně klidný Kimi Räikkönen.
Fernando Alonso a Kimi Räikkönen a jejich nové Ferrari F14 T.
Fernando Alonso a Kimi Räikkönen a jejich nové Ferrari F14 T. | Foto: Scuderia Ferrari

Maranello - Rudé vozy z Maranella budou letos pilotovat dvě naprosto rozdílné osobnosti, temperamentní Fernando Alonso a absolutně klidný Kimi Räikkönen. Ferrari věří, že díky nim ukončí sedmileté čekání na titul.

Byl to právě Räikkönen, kdo v dramatickém finále sezony 2007 o jediný bod porazil Alonsa a Lewise Hamiltona. Jenže o dva roky později svérázný Fin předvedl odvrácenou stranu své nátury. Formule 1 ho najednou přestala bavit, demotivovaný finský pilot bez zájmu dokroutil volantem sezonu a u Ferrari ze dne na den skončil.

V té době totiž pošilhával po světě rallye, pak nakoukl i do nižších sérií NASCAR, aby se předloni jako zjevení objevil znovu ve formuli 1.

S podprůměrným Lotusem dělal Räikkönen doslova zázraky, v obou sezonách vyhrál po jedné Grand Prix. Jenže když už měl loni na podzim v kapse smlouvu s Ferrari a byl bez šance na titul, zase začal vyvádět. Najedou musel na operaci zad, takže poslední dvě Velké ceny za něj odjel krajan Heikki Kovalainen.

Alonso nechce být číslem dva

A teď si představte, že taková nevyrovnaná osobnost vletí jako vítr tam, kde je už čtyři roky "Alonsovo". Dvojnásobný mistr světa jen těžko ukrýval zklamání z toho, že má místo Massy za nového parťáka právě finského "Icemana".

Stačí si vzpomenout na rok 2007 a skandál kolem jeho vztahu s tehdejším kolegou u McLarenu Hamiltonem. Všechno vyvrcholilo tím, že v Maďarsku úmyslně zůstal stát v boxech přesně tak dlouho, aby mladý Brit nemohl zajet v kvalifikaci poslední rychlé kolo.

Silná motivace na obou stranách

Jistě, Alonso je dnes o sedm let starší a zkušenější, jenže touha být jedničkou patří do jeho jezdecké genetické výbavy. Na to upozorňuje  také Rob Wilson, který se už léta věnuje koučování pilotů F1 a spolupracoval i s Räikkönenem.

"Zatím to bylo před každou sezonou jen Fernanado, Fernando, Fernando. Byl u Ferrari jasným číslem jedna. Ale to teď neplatí a Kimi takovou situaci bude milovat. Přišel do Ferrari, aby Alonsovi znepříjemnil život," uvedl expert Wilson.

Aby třecích ploch mezi oběma osobnostmi F1 nebylo málo, byl to právě Alonso, kdo Räikkönena "vyšoupnul" z Ferrari, i když měl ještě platný kontrakt na další sezonu. Jenže Španěl během svých čtyř pokusů nedokázal ani jednou to, co Fin hned ve své první sezoně v rudém monopostu - být mistrem světa. To je další motivace, proč by se Seveřan rád letos prosadil.

Na Alonsově straně stojí čas

Alonso má ale v tomto souboji šampionů řadu důležitých výhod. Tou hlavní je dokonalá znalost technologie Ferrari. Stačí si jen vzpomenout, jak dlouho Hamiltonovi po odchodu od McLarenu trvalo zvyknout si na specifické brzdy Mercedesu.

Španěl si za ty roky udělal u Ferrari spoustu kamarádu. Obklopuje ho kompaktní tým mechaniků a inženýrů, se kterým bez problémů konverzuje italský. Räikkönen umí jen základní fráze a snad kromě baru se s ostatními lidmi nijak moc nebratříčkuje.

Oba jezdci svoje vztahy zásadně nekomentují, případně se uchylují k všeobecným diplomatickým frázím.

"Myslím, že teď není možné říkat, jak se naše vztahy vyvinou během sezony. Každá situace je odlišná a oba víme, co máme dělat," řekl Räikkönen v lednu britskému Autosportu.

Dva ze tří nejlepších pilotů

Ve startovním poli je ještě jedna opravdu silná jezdecká dvojice - Lewis Hamilton a Nico Rosberg u Mercdesu. Jenže Ferrari dalo poprvé po padesáti letech dohromady dva mistry světa. Kdo má tedy tedy silnější pár?

"Dvojice Fernando (Alonso) a Kimi (Räikkönen) je lepší. Podle mě jsou třemi nejrychlejšími piloti F1 Alonso, Räikkönen a Hamilton. Ferrari z nich má dva, zatímco Mercedes jen jednoho," domnívá se závodnický kouč Wilson.

Pro duo od Mercedesu ale může hrát technika. Jak to zatím vypadá podle výsledků testů, jsou právě německé motory nejspolehlivější. To se už ukáže ve Velké ceně Austrálie, kterou můžete sledovat v online přenosu na Aktuálně.cz v neděli od 7:00 hodin.

Facebooková stránka autora: Radek Vičík - Aktuálně.cz

 

Právě se děje

Další zprávy