reklama

Komentář: Ferrari vsadilo na mládí "v mezích zákona", Räikkönen zůstává v záloze

Kimi Räikkönen ani ve 38 letech ještě neřekl ve formuli 1 své poslední slovo. Kimi Räikkönen ani ve 38 letech ještě neřekl ve formuli 1 své poslední slovo. autor: Scuderia Ferrari
Ferrari se rozhodlo příští rok dát šanci talentovanému Charlesi Leclercovi. Místo mu musel uvolnit populární Kimi Räikkönen.

Komentář - Ještě větší vlnu emocí než odchod Fernanda Alonsa z McLarenu vyvolala nejnovější formulová rošáda, při níž Kimiho Räikkönena od příštího roku nahradí mladík Charles Leclerc. Scuderia Ferrari ale neudělala tu chybu, aby se nejstaršího a nejpopulárnějšího pilota současné formule 1 zbavila úplně.

"Neopouštěj staré známé pro nové." Jakoby v Maranellu znali hit dvojice Svěrák/Uhlíř a zařídili se podle něj. Ferrari potřebovalo nutně novou krev, navíc Charles Leclerc se v premiérové sezoně ukazuje být zářivým talentem minimálně na úrovni nebohého Julese Bianchiho.

Aby Ferrari angažovalo někoho tak nezkušeného, se stalo naposledy v roce 1977. To v rudém voze z Maranella absolvoval svoji teprve druhou Grand Prix kariéry Gilles Villeneuve. O rok později už Kanaďan s andělskou tváří slavil před svými fanoušky premiérové vítězství ve Velké ceně.

Od rodáka z Monaka se čeká podobně raketová kariéra. Jenže F1 je disciplína velmi nevyzpytatelná a jména všech talentů, kteří tváří v tvář monopostům té elitní kategorie propadli, by vydal na slušný telefonní seznam.

Proto si Italové nechávají plán B. Räikkönena se nejenže nezbavili, ale chytře mu prodloužili kariéru ve svém béčku. Ano, Sauber se dneska nedá už jinak nazývat. Ani šéfové Ferrari neskrývají svoji touhu mít z týmu se sídlem ve švýcarským Hinwilu jakési svoje vlastní Toro Rosso. Jméno automobilky Alfa Romeo v názvu stáje hovoří za vše.

Hamilton vede už o 40 bodů. Program, výsledky, profily. Vše o F1 2018 Hamilton vede už o 40 bodů. Program, výsledky, profily. Vše o F1 2018 Prohlédněte zde

Tím Ferrari zabilo hned tři mouchy jednou ranou.

1) Prodloužilo závodní kariéru Kimiho Räikkönena a tím aspoň trochu umlčelo petičníky z řad jeho fanoušků. Ve Ferrari sice Iceman nezůstane, ale závodit bude dál. Tak co byste ještě, panáčkové, chtěli?

2) Sauber dostal takového zkušeného pilota, jakého neměl od roku 2010, kdy v týmu posledním rokem působil Nick Heidfeld. Od té doby plnila stáj Petera Saubera především roli inkubátoru mladých talentovaných pilotů. Buďto je "dostávalo" od bohatších týmů - jako letos Leclerca - nebo si naděje musely místo zaplatit (případ Marcuse Ericssona). Navíc Räikkönen do Hinwilu dobře trefí, v roce 2001 tady rozjížděl svoji oslnivou kariéru.

3) Pokud náhodou příští rok sázka na Leclerca nevyjde, půjde oba jezdce zase snadno a rychle vyměnit. Podobně jako Max Verstappen po pouhých třech závodech ročníku 2016 nahradil u Red Bulllu Daniila Kvjata. Rus tehdy rychlostí blesku šupajdil zpátky do boxů týmu Toro Rosso.

Jediným rizikem třetího bodu je Räikkönenova psychika. Když ho závodění v Sauberu z jakéhokoliv důvodu nebude bavit, přijde otrávený mód "mouchy, snězte si mě". Jestli se rošáda vyplatí, uvidíme až během příští sezony. Jedno je ale jasné, o Icemanovi ještě uslyšíme.

Chystanou výměnu míst Räikkönena s Leclercem už zachycují také karikatury:

reklama