Hamiltonovy bábovičky v ohrožení. Ničí je temné síly, nebo prostě jen nehorázná smůla?

Radek Vičík Radek Vičík
4. 10. 2016 6:00
Letošní sezona formulového šampiona Lewise Hamiltona je jak na horské dráze. Po posledním výpadku v Malajsii, kde přišel o jistých 25 bodů a návrat do čela seriálu, obvinil svůj tým, že nechce jeho úspěch. Měl na to právo?
Plameny šlehající z motoru Lewise Hamiltona avizovaly předčasný konec jeho závodu v malajském Speangu.
Plameny šlehající z motoru Lewise Hamiltona avizovaly předčasný konec jeho závodu v malajském Speangu. | Foto: ČTK

Praha, Sepang – Být fanouškem obhájce titulu mistra světa formule 1 Lewise Hamiltona není letos žádný med. Nejdřív musíte sledovat, jak mu v začátku sezony uniká rival Nico Rosberg. Když už se konečně dostane do čela, tak mu začne vadnout vůz Mercedes a rázem je zase "až" druhý.

A těch výpadků, co měl jinak suverénně nejlepší Mercedes u svého vozu s číslem 44, je podezřele moc. Není to k vzteku? Jen počítejte.

Pět schůdků do blázince

Za prvé: V Šanghaji selhal hybridní pohon, takže v kvalifikaci byl úplně poslední, v Grand Prix se probil jen na sedmé místo.

Za druhé: O čtrnáct dní později v Soči to bylo opět něco s hybridem, tentokrát pro změnu turbo. A zase ztráta v kvalifikaci, poté se ovšem z desátého místa postavil na druhý nejvyšší stupínek hned vedle vítězného Rosberga.

Za třetí: Historicky první závod F1 v Baku si v kvalifikaci pokazil bouračkou sám, ale během Grand Prix došlo k jakémusi záhadnému výpadku. S ním si zoufalý Brit, jenž pak nadával na zákaz rádiové komunikace s boxy, poradil až po několika kolech mačkání různých čudlíků a přepínačů na volantu. Ztratil tak drahocenný čas na to, aby se dokázal prokousat výše než na konečné páté místo.

Hamiltonova havárie v Baku:

Za čtvrté: Noční Singapur přinesl problémy pro změnu už v pátek. Kvůli úniku kapaliny z hydrauliky nemohl absolvovat simulaci s plnou nádrží, což je běžná součást práce týmu první den na každém okruhu. Po startu z třetího místa také na třetím skončil, protože v závěru mu "vadly" brzdy.

Za páté: To, co se mu stalo v neděli v Malajsii, je ještě v povědomí většiny sportovních fanoušků. Až do 41. kola jasně vedl, pak motor Mercedes zakuckal, zakouřil a pro větší efekt ještě hořel.

Hořící Mercedes s číslem 44 v Malajsii:

Temné síly ve zteči na bábovičky

V té chvíli formulový profesionál (už zas jednou) vypadl z role a začal skučet jako malý klučina, kterému pošlapali bábovičky: "Nikdo mě nemá rád, tohle už není náhoda a určitě za tím stojí temné síly."

Trucování Hamiltonovi nevydrželo ani hodinu. Šéfové od stříbrných šípů se mu sice na vyžádané schůzce omluvili za technické problémy, ale zároveň mu zřejmě vysvětlili, kdo mu platí královskou roční gáži 32 milionů liber (skoro miliarda korun). A taky to, že právě v Mercedesu byl v posledních dvou letech mistrem světa.

Však také ještě v Sepangu milovník nasládlého R'n'B a tetování otočil o 180 stupňů. Rázem začal všechny přesvědčovat o tom, jak Mercedesu na sto procent věří.

Jenže džin už byl vypuštěný z láhve a především britští fanoušci začali na sociálních sítích spekulovat o tom, kdo má zájem na Hamiltonových neúspěších. Respektive jestli náhodou německý tým neprotežuje německého jezdce.

Jeden ze šéfů Mercedesu Niki Lauda se k tomu vyjádřil se svojí vrozenou otevřeností: "Je to hovadina, nic proti němu přece nemáme!" V podobném duchu se vyjádřili i technický ředitel Paddy Lowe a boss všech bossů u stříbrných šípů Toto Wolff.

Jdou po nich, jdou. A ne že ne!

Ale věřte jim, že. Navíc to, že Lewis Hamilton (zatím) není paranoidní, neznamená, že po něm nejdou!

Tak jako jdou třeba po Sebastianu Vettelovi, jehož Ferrari v Bahrajnu nesvezlo ani celé zaváděcí kolo. A těch bodů, které Němec ztratil kvůli amatérské strategii v boxech týmu z Maranella ve stylu "uděláme přesný opak toho, co Mercedes", byla taky pořádná sbírka.

Anebo po Fernandovi Alonsovi, který rok co rok přijde o jednu Velkou cenu kvůli otřesům z nějaké divoké havárky v McLarenu. No a vypisovat všechny Velké ceny, které nedokončil kvůli blafnutí motorů Honda, to bychom tu byli ještě dlouho.

Děsivá Alonsova havárie v Melbourne:

Ano, formule 1 je do značné míry technický sport na takové průkopnické úrovni, že ne každá součástka nebo prvek vydrží tu značnou zátěž. S tím musí počítat i ten sebefrustrovanější jezdec a přijít s obviněním až ve chvíli, kdy někoho opravdu chytí, jak mu sype do nádrže cukr. Jinak se nanejvýš tak zesměšní.

 

Právě se děje

Další zprávy