reklama

Nervózní Hamilton vyhrožuje absencí v trénincích. Japonsko přinese i vzpomínku na Bianchiho

Lewis Hamilton se po Sepangu na tým Mercedes stále hněvá. Lewis Hamilton se po Sepangu na tým Mercedes stále hněvá. autor: Reuters
Nedělní Velká cena Japonska formule 1 se pojede ve znamení výpadku Lewise Hamiltona v Sepangu i vzpomínka na Julese Bianchiho, jenž v Suzuce před dvěma lety těžce havaroval a na následky nehody později zemřel.

Suzuka, Praha - Lewis Hamilton se asi stále nemůže vzpamatovat z toho, co se mu minulý víkend stalo při Velké ceně Malajsie formule 1, kde jasně vedl a náhle mu začal hořet motor jeho Mercedesu. Obhájce titulu tak zvažuje, že počínaje nedělním závodem v Japonsku vynechá ve zbývajících Grand Prix z obavy o spolehlivost vozu tréninky.

Program, výsledky a účastníci seriálu F1 Program, výsledky a účastníci seriálu F1 Prohlédněte zde

Brit se coby šampion z posledních dvou sezon stále považuje za prvního muže Stříbrných šípů.

"U Mercedesu jsem pilot číslo jedna. Když se tedy něco takového stane, chci vědět proč. Mercedes by měl zapracovat na tom, aby se něco takového neopakovalo," cituje Hamiltona odborný web crash.net

Příčina poruchy stále neznámá

Trojnásobnému mistr světa zbývají poslední dva motory, pak už překročí sezonní limit a hrozí mu tresty v podobě ztráty míst na startovním roštu.

"Mojí největší obavou je to, že máme tyto dva motory a chci se o ně starat tak, aby v každém případě vydržely. Pokud to znamená vynechat trénink, tak vynechám trénink. Když to bude nutné, udělám to, protože obětuji všechno tomu, abych dokončil závody," dodal Hamilton.

Inkriminovaný motor, který "blafnul" v Sepangu, je už v sídle Mercedesu v britském Bracley. Inženýři ho začali okamžitě zkoumat, ale příčina poruchy zůstává zatím nejasná.

V boji o titul ztrácí obhájce titulu na týmového kolegu Nica Rosberga 23 bodů. Pokud Němec vyhraje v neděli, nemusí Hamiltonovi na korunu šampiona stačit ani vítězství ve zbývajících čtyřech podnicích letošní sezony. Když Rosberg vždy dojede druhý, má prvenství v kapse.

HALO - ochrana hlavy s otazníky

Testy F1 2016: Kimi Räikkönen, Ferrari Kimi Räikkönen ve Ferrari testuje systém ochrany hlavy HALO. Foto: Scuderia Ferrari

Suzuka zažije druhou Velkou cenu od tragické havárie Julese Bianchiho, který na její následky loni v létě zemřel. Bianchi vjel na mokré trati pod žlutými vlajkami pod traktor odklízející jiný nepojízdný monopost a utrpěl vážné trauma hlavy.

Pilot tehdejší Marussie (dnes Manor) se z umělého spánku nikdy neprobral a zesnul 15. července 2015 ve věku nedožitých 26 let. Byl to první jezdec, který zahynul v přímém důsledky nehody v F1 od tragického víkendu v Imole před 22 lety, který stál život nováčka Rolanda Ratzenbergera a legendy Ayrtona Senny.

Ciao Jules. Bianchiho uctilo drama Ciao Jules. Bianchiho uctili jezdci formule 1 thrillerem Prohlédněte zde

I když od tragédie uplynula tak dlouhá doba, stále se řeší ochrana hlavy jezdců. Mezinárodní automobilová federace FIA zkouší ochranný "štít" zvaný HALO.

Po víkendovém požáru Renaultu Kevina Magnussena v boxech ale dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso požaduje, aby byl tento kryt odnímatelný. Měl by tak umožnit jezdci v podobné krizové situaci rychle opustit kokpit.

Hořící Magnussenův Renault v Sepangu:

Velká cena Japonska formule 1 bude startovat v neděli v 7:00 hodin našeho času, vysílá ji stanice Sport2 HD a online přenos můžete najít ZDE.

reklama