Kapky singapurského deště znamenaly zkázu pro Ferrari a šťastné vítězství Hamiltona

Radek Vičík Radek Vičík
17. 9. 2017 16:12
Lewis Hamilton měl v Singapuru minimalizovat škody po startu z pátého místa, nakonec navýšil náskok v čele šampionátu na 28 bodů před Sebastianem Vettelem. Němec se svým Ferrari boural hned na úvod Grand Prix.
Max Verstappen a Kimi Räikkönen vystupují ze svých rozbitých vozů po hektickém startu GP Singapuru.
Max Verstappen a Kimi Räikkönen vystupují ze svých rozbitých vozů po hektickém startu GP Singapuru. | Foto: Reuters

Singapur - Lewis Hamilton triumfoval ve vůbec první Velké ceně Singapuru pod umělými světly konané za deště. Pilot Mercedesu si tak i díky divoké havárii jeho rivalů hned po startu upevnil vedení v čele šampionátu formule 1 na 28 bodů před Sebastianem Vettelem.

Druhý v nedělním závodě, v němž se kvůli třem výjezdům safety car stihlo ve dvouhodinovém limitu odjet místo plánovaných 61 kol o tři méně, dojel Daniel Ricciardo v Red Bullu a třetí byl Valtteri Bottas v dalším Mercedesu.

Vettel byl jedním z nešťastných hrdinů úvodního karambolu. Německý pilot startující ve svém Ferrari z pole position se snažil zavřít Maxe Verstappena s Red Bullem. Přitom netušil, že na druhé straně skvěle vyrazil jeho týmový kolega Kimi Räikkönen. Nizozemský mladík se tak dostal do sevření dvou Ferrari a došlo ke kolizi.

Ta hned v první zatáčce vyřadila Räikkönena a Verstappena, Vettel s poškozeným vozem o pár set metrů dál vrazil do ochranné zdi a závod pro něj pak také skončil. Ránu dostal také Fernando Alonso, jenž v McLarenu odjel jen pár kol navíc a také vzdal.

Havárie po startu GP Singapuru:

Na nehodu měli její aktéři různý pohled. "Moc jsme toho neviděl. Nejdřív Maxe a pak už jen to, jak do mě Kimi s Maxem narážejí.  Ale to nic nemění. Prostě nejsme v závodě a nemůžeme prokázat, jaké tempo tu máme," řekl Vettel.

Verstappen byl ale jiného názoru: "Myslím, že hlavně na mě začal Sebastian tlačit. Možná Kimiho nalevo neviděl, ale to není omluva. Neměl takhle moc riskovat."

V čele se tak za safety car rázem ocitl z pátého místa startující Hamilton, který si brzy vytvořil náskok před dvojicí Ricciardo, Bottas. Britský jezdec by zřejmě do cíle dojel se slušným náskokem, ale vývoj závodu mu to nedovolil.

Na postupně schnoucí trati v 11. kole nezvládl své Toro Rosso ruský pilot Daniil Kvjat a skončil v ochranné bariéře. Kvůli odstranění vozu v nebezpečném místě vyjelo znovu zaváděcí vozidlo.

A potřetí si jeho pilot Bernd Mayländer vyzkoušel noční jízdu plicemi Singapuru ještě počínaje 38. okruhem. To Marcus Ericsson "zaparkoval" monopost Sauber v protisměru u vjezdu na most.

Celkem byl safety car, který v Singapuru vyjel ve všech dosud pořádaných deseti ročnících, na trati 12 kol.

Ani třetí restart nic nezměnil na pořadí v čele, takže Lewis Hamilton mohl slavil nečekaně jubilejní 60. vítězství v kariéře. Za Ricciardem a Bottasem si pro životní výsledek dojel čtvrtý Carlos Sainz junior z Toro Rossa. Do cíle dojel jen 12 z 20 jezdců na startovním roštu.

Konečné výsledky závodu:

 

Právě se děje

Další zprávy