reklama

Glosa: Kozel zahradníkem. Za piloty bude řešit nové regule král bouraček Grosjean

Za zavinění havárie na startu Velké ceny Belgie v roce 2012 byl Romain Grosjean suspendován na jeden závod. A nebyl to zdaleka jeho jediný prohřešek proti formulovému fair play. Za zavinění havárie na startu Velké ceny Belgie v roce 2012 byl Romain Grosjean suspendován na jeden závod. A nebyl to zdaleka jeho jediný prohřešek proti formulovému fair play. autor: Reuters
V komisi pro nová pravidla formule 1 má piloty zastupovat Romain Grosjean. Tedy jezdec, který dostane smyk i ve výjezdu z boxů a bourá v průměru každou druhou Grand Prix.

Francouz ve službách Haasu byl do poradního sboru FIA nominován ze své pozice jednoho z ředitelů "jezdeckých odborů" GPDA. Jednání proběhne příští týden v Ženevě a Grosjeana na něm doplní jeho kolega ve funkci ředitele asociace Sebastian Vettel. Na pořadu jednání bude změna pravidel pro rok 2021 a následující.

Je zvláštní, že si piloti do svého čela zvolili muže, který byl za agresivní jízdu postaven jeden závod "mimo službu", má na svém kontě největší počet nehod a také největší škálu vytáček všeho druhu.

Ale co, vždyť je to vlastně skvělý nápad. Po odchodu Pastora Maldonada nenajdete na startovním roštu jezdce, který by měl tolik zkušeností s bezpečnostními prvky, jako je právě Grosjean. Jen považte:

Dobrovolně téměř na každém okruhu otestuje kvalitu ochranných bariér - VC Austrálie 2018.

F1 VC Austrálie 2018: Romain Grosjean, Haas F1 VC Austrálie 2018: Romain Grosjean, Haas | Foto: ČTK

Jako jeden z mála zná osobně kvalitu svodidel i v boxech - VC Británie 2019.

Umí vyzkoušet pozornost ředitelství závodu, když havaruje za safety car - VC Ázerbájdžánu 2018.

Ví, jak se ve formuli 1 létá a jak odolná je konstrukce monopostu po dopadu na zem - VC Belgie 2012.

Zná limity pneumatik do deště a ví přesně, v jakém okamžiku už mokro nezvládnou a vůz jde mimo trať - VC Brazílie 2016.

A i když si za většinu problémů může sám, přesně ví, na koho to svést - VC Ázerbájdžánu 2018.

Prostě muž s rekordním počtem 20 trestných bodů na formulovém "řidičáku" (z toho osm je aktuálně platných) je tím pravým, kdo má právo diskutovat o pravidlech a bezpečnosti formule 1.

reklama