reklama

Mostecký rekord překonal pilot ve voze formule 1, s nímž boural otec Maxe Verstappena

Bernd Herndlhofer v Arrowsu A22 při závodech Maxx Formule v Mostě Bernd Herndlhofer v Arrowsu A22 při závodech Maxx Formule v Mostě autor: Stanislav Hylán
Premiéra seriálu historických moderních monopostů Maxx Formula a nový asfalt na většině trati přinesly v sobotu překonání traťového rekordu mosteckého autodromu. Postaral se o něj Bernd Herndlhofer v monopostu F1 z roku 2001.

Šampionát, který vznikl oddělením z českému fanouškovi důvěrně známé série Boss GP, dorazil na sever Čech a potažmo vůbec do Česka poprvé. Na startu byl i jeden monopost formule 1: Arrows A22 z roku 2001.

A právě jeho pilot Herndlhofer se v sobotu postaral o změnu v rekordních tabulkách. Do té doby jim vládl Stefan Mücke, jenž v září 2009 objel v Mercedesu DTM jedno kolo v čase 1:25,610. Rakušan v černo-oranžovém speciálu měl čas 1:22,981, tedy o tři vteřiny lepší.

I když jde o 19 let starou formuli, její desetiválec Asisatech (tedy upravený Peugeot) má výkon impozantních 800 koňských sil. V roce 2001 s Arrowsem A22 absolvovali Nizozemec Jos Verstappen a Enrique Bernoldi z Brazílie 17 Velkých cen. Jeden jediný bod získal otec současné hvězdy F1 Maxe Verstappena v GP Rakouska.

Nizozemský pilot se ale toho roku do paměti fanoušků zapsal místo výsledků velmi nepovedeným kouskem v závodě v Brazílii. Když ho lídr Juan Pablo Montoya předjel o celé kolo, Verstappen svůj Arrows nedobrzdil a doslova vletěl do Williamsu před sebou. Pořadatelé museli horkokrevného Kolumbijce hodně krotit, aby se soupeři nepomstil ručně.

F1, VC Brazílie 2001: Jos Verstappen, Arrows a Juan-Pablo Montoya, Williams youtube.com

Takové problémy naštěstí Herndlhofer v Mostě neměl. Rakušan jen mohl litovat nedělního deště, který mu znemožnil pokus o vylepšení mosteckého rekordu. Na mokrém asfaltu nakonec raději vůbec nezávodil a nenavázal tak na sobotní triumf.

reklama