reklama

Hanika chce po učňovském roce útočit na nejvyšší příčky

Karel Hanika by určit velmi rád zlepšil své dosavadní maximum v MS, jímž je deváté místo z loňské Velké ceny Malajsie. Karel Hanika by určit velmi rád zlepšil své dosavadní maximum v MS, jímž je deváté místo z loňské Velké ceny Malajsie. autor: KTM Images
Rozhovor s motocyklovým závodníkem Karlem Hanikou, kterého čeká druhá sezona ve třídě Moto3.

Praha - Motocyklového závodníka Karla Haniku čeká ve třídě Moto3 druhá sezona ve světovém šampionátu. Předloňský suverénní vítěz seriálu nadějí Red Bull MotoGP Rookies Cup ví, že letos už mu nikdo nováčkovské chyby neodpustí a musí ukázat, co v něm je.

„Určitě mám na to jezdit každý závod v první desítce a bojovat o čelní pozice,“ řekl jezdec sedlající stroj stáje Red Bull KTM Ajo v rozhovoru pro Aktuálně.cz.

Považujete letošní sezonu, která bude druhá v mistrovství světa, z hlediska vaší kariéry za nejdůležitější?

Každá sezona je důležitá, ale tím, že mám pořád za sebou dobrý tým a dobrou motorku, tak je podle mě celkem hodně důležitá. Ale necítím žádný tlak, prostě se budu soustředit na svoje výkony a snažit se zajet co nejlepší výsledky.

Co jste se ve špičkovém týmu Ajo za ten první rok naučil?

Hrozně moc věcí. To se snad ani nedá popsat. Rookies Cup a mistrovský tým, to je obrovský rozdíl. Každý by měl vidět, jak celá stáj pracuje na maximum. Soudržnost s týmem byla skvělá, učil jsem se každý závod, každé odjeté kolo. Naučil jsem se hodně moc věcí. Byly dobré chvíle i ty špatné, ale obě mi něco přinesly a mám hodně zkušeností, které bych chtěl zužitkovat letos. Sezona možná nebyla z hlediska výsledků ideální, ale všechno, co jsem v ní zažil, bude přínosem pro letošní rok.

Loni byl jedničkou vaší stáje Jack Miller, který přešel do MotoGP, aspirujete letos na post čísla jedna?

V našem týmu taková poziční rivalita nepanuje. Přišli kluci, kteří se loni dokázali postavit na bednu, a jsem tu já, který jsem ve stáji už jel. Všichni jsme si rovni a máme stejný materiál. Bude tedy záležet jen na výsledcích v jednotlivých závodech. Bude záležet na tom, jak budou kluci rychlí, nebude snadné se s nimi v každém závodě měřit, ale myslím, že na to budu mít.

Co se vám honí hlavou na startu závodu poslední vteřiny před tím, než bliknou světla a vyrazíte do Velké ceny?

(Usměv) Popravdě, nesoustředím se na to, na co myslím. Vypínám veškeré okolní podněty a snažím se maximálně soustředit na červená světla. Ve chvíli, kdy zhasnou, se už soustředím jen na sebe. Samozřejmě na startu dochází k různým situacím, které bohužel nejde ovlivnit. Nejdůležitější je zachovat si chladnou hlavu a soustředit se vždy na svoji jízdu.

Jste schopný v mumraji v první zatáčce jet vždy hlavou, nebo do toho občas vlítnete „srdíčkem“ i za hranicí rizika?

Řekl bych, že obojí. První kola jsou zvlášť v naší kategorii neskutečně důležitá a můžete v nich ovlivnit celý závod. V prvním kole musíte být hodně silný, ale zároveň to nesmíte přepísknout, abyste si situaci zbytečně nezkazili nějakým vyjetím mimo trať. Loni se mi už stalo, že jsem měl dobrá úvodní kola, dokázal jsem se posunout dopředu, ale pak jsem jel příliš agresivně a vyjel ven. Chce to jet v klidu a nedělat nic, co by mohlo způsobit kolizi. Ovšem pořád musíte zůstat tvrdý.

Na který závod z letošního kalendáře se těšíte nejvíc?

Na dvojzávod Assen a Sachsenring. Tratě znám, už loni jsem na nich byl rychlý, a když k tomu přičtu získané zkušenosti, mohl by to být dobrý výsledek.

Závodníci takové otázky nemají vůbec rádi, ale stejně: kde byste se chtěl pohybovat ve výsledkové listině?

To je jednoduché, chci být v top 10. Level se proti loňsku opět posunul a konkurence je neskutečně nabitá. Určitě mám na to, jezdit každý závod v první desítce a bojovat o čelní pozice. Určitě to bude jako loni, kdy vpředu bojovalo deset až patnáct lidí. Základ bude zůstat v této skupince a pak už půjde o to, kdo bude jak silný.

reklama