reklama

Kdo může za defekty pneumatik? Pirelli viní týmy F1

Podívejte se, kdo všechno v Silverstone doplatil na prasklé pneumatiky. Podívejte se, kdo všechno v Silverstone doplatil na prasklé pneumatiky. Foto: Reuters
Zástupci italské pneumatikářské firmy přešli po nedělní blamáži při Grand Prix Velké Británie formule 1 do protiútoku a ze série explozí pneumatik obvinili týmy.

Silverstone - Italské pneumatikářské firmy přešly po nedělní blamáži při Grand Prix Velké Británie formule 1 do protiútoku a ze série explozí pneumatik obvinily týmy.

V úvodu  závodu v Silverstone explodovala levá zadní guma postupně lídrovi Lewisi Hamiltonovi, Felipemu Massovi, Jeanu-Ericu Vergnemu a v závěru ještě Sergio Pérezovi. Navíc problémy s defektem měli také Fernando Alonso a Esteban Guttiérez.

Špatná strana, malý tlak

Pirelli si ale stojí za tím, že na vině nejsou špatné pneumatiky, ale to, jak s nimi mechanici a inženýři v boxech špatně zacházeli.

"Pneumatiky by neohrožovaly bezpečnost, pokud by byly použity správným způsobem," stojí v úterním po večerním  prohlášení italské firmy.

Co prý tedy týmy udělaly špatně? Zadní gumy byly nasazeny na opačné straně monopostu, byly podhuštěné a kola na nápravu namontována v extrémním úhlu. Navíc u Pirelli nezapomněli zmínit ani "extrémní obrubníky" v Silverstone.

Otupená kritika

Paul Hembery, šéf motorsportu pneumatikářké firmy, si ovšem brzy uvědomil, že trochu přestřelili. Už za 90 minut letělo do světa další prohlášení, tentokrát ve smírném duchu.

"V žádném případě nesbíráme argumenty proto, abychom na někoho útočili. Za svoje kroky přebíráme plnou zodpovědnost. Ale pokud nemáme kontrolu nad vším, co má dopad na užití pneumatik, potřebujeme spolupráci od všech," uvedl Hembery.

Pro víkendovou Velkou cenu Německa budou nasazeny inovované pneumatiky, zcela nové se pak objeví koncem měsíce v Maďarsku.

reklama