reklama

Loprais s De Rooyem chtějí společně zrušit nadvládu Kamazů

Aleš Loprais Aleš Loprais autor: Instaforex Loprais Team
Aleš Loprais a Gerard De Rooy oznámili, že příští tři roky budou na Dakaru spolupracovat v jednom týmu. Aby mohli čelit ruským Kamazům

Praha - Po jedné z etap letošního ročníku Rallye Dakar se u masérského stolu sešel Aleš Loprais z týmu DAF s Nizozemcem Gerardem de Rooyem z týmu Iveco a po několika žertovných průpovídkách vzniklo kamarádství a vzápětí i plán spolupráce na další tři roky. 

Cílem je zrušit dosavadní nadvládu ruských Kamazů, které Dakar ovládaly poslední tři roky v řadě a na jihoamerickém kontinentě jejich dominanci dokázal narušit jen v roce 2012 právě De Rooy.

„Je to pro mě nová výzva po profesionálnější cestě,“ zdůraznil český pilot v rozhovoru pro Aktuálně.cz

Po jaké dráze se chce vydat?

Nejdůležitější bude vzájemná a vždy velice rychlá  pomoc, protože kdo myslí v Dakaru na přední umístění, nesmí na trati ztrácet minuty, natož pak hodiny. Pomoc v případě potíží musí přijít okamžitě, což velice dobře ví i Gerard, který letos osamocen ztratil dokonce několik hodin.

Jakou taktiku zvolíte na Kamazy?

Podobnou, jakou mají Rusové. Na Dakaru není rozhodující technický problém či špatná navigace, ale lidské faktory. V nich je klíč k úspěchu, nebo naopak k propadu. S bezchybnou spoluprací přichází i úspěch, což potvrzují právě Rusové. Oba věříme, že naším spojením je porazíme.

Kdo by měl být týmovou jedničkou?

To se teprve uvidí. Gerard má trochu víc zkušeností, hlavně s koncepcí kamionu. Nelze také přehlédnout, že před třemi lety se stal vítězem Dakarské rallye.

Máte už představu, jak se na další ročník Dakaru budete připravovat?

Jsme neustále v úzkém kontaktu. Společně leccos vyvíjíme, mnohé si ověřujeme, sbíráme potřebné informace i důležitá data a stále si máme co říci. Sdílíme stanovený úkol posunout náš záměr směrem k vytčenému cíli. Oba zároveň dobře víme, že zásadní je perfektní zázemí každého týmu. Proto z mé party zůstanou s námi jen ti nejspolehlivější a nejzkušenější specialisté na řešení zdánlivých maličkostí. Nic nesmíme podcenit.

Můžete být konkrétní  pokud jde o váš letošní program?

Díky našemu spojení si z finančních důvodů můžeme dovolit odjet už tento měsíc na desetidenní test do Maroka s třemi soutěžními a dvěma doprovodnými auty, což bude pro naši další činnost hodně důležité.

Dále se chceme představit v několika menších, spíše lokálních závodech. Například ve slovenské Senici a v nizozemském Eindhovenu. Rád bych se také zase jednou podíval do Afriky. Před Dakarem bychom pak neměli chybět na rallye v Maroku. Tam by měla přijet už kompletní světová špička, včetně Kamazů.

Co považujete ve vaší společné činnosti za nejpodstatnější?

Ve všem si rozumíme a za volantem jsme oba rychlí, což je ve všech směrech nesmírně důležité.

A s jak dlouhou spoluprací počítáte?

Není to krátkodobý projekt. Ostatně i šestinásobný vítěz Dakaru, můj strýc Karel netají, že konečně vznikl velice silný tým. Proto zatím máme představu o tříleté spolupráci.

reklama