reklama

Matějovský: Ať si auta na sebe vydělají

Stanislav Matějovský. Stanislav Matějovský. autor: Radek Vičík
Praha - Jenom závoděním s automobily po okruzích v Česku i celé Evropě není živ tým Stanislava Matějovského. Vozy a svezení v nich nabízí také na komerční bázi. "Chci, aby si auta na sebe vydělala," říká šéf týmu. UVNITŘ FOTOGALERIE

V královéhradeckých garážích stáje Československý motorsport najdete motokáry, závodní Škody Octavia, Alfy Romeo, Audi i tahač M.A.N.

Matějovský začal závodit už v roce 1979. "Naše stáj funguje od roku 1990, byť pod různými jmény," vzpomíná. Od roku 2003 je to akciová společnost Československý motorsport.

Pro závody i pro show

V polovině devadesátých let přesedl z cestovních vozů do kabiny kamionu a v roce 2001 se dokonce stal evropským šampionem ve třídě Super Race Truck B

Dalším postupem v genezi týmu byl rok 2002, kdy Matějovský zprivatizoval objekty bývalého královéhradeckého ČSAD a vytvořil z nich zázemí své stáje.

M.A.N. Adama Lacka Kamion M.A.N. pro Adama Lacka. Foto: Radek Vičík

Ta však už nemá jako hlavní náplň samotné závodění. "Příjmy od sponzorů u nás nejsou dnes hlavním těžištěm. Děláme řadu jiných služeb," řekl boss týmu.

A co svým zákazníkům nabízí? "Organizujeme klientské dny, půjčujeme závodní a doprovodní techniku. Není to jen o reklamě, ale připravujeme celý balíček služeb, který naše firma nabízí společnostem, jako je například Český Telecom, Česká Pojišťovna a další," uvedl Matějovský.

Existují vlastně dva různé týmy. Jeden je ten závodní a pracovně zvaný "show-tým", v němž jsou bývalá závodní auta. Vozy jsou upraveny tak, aby s nimi zákazníci a jejich hosté mohli jezdit a třeba i závodit mezi sebou. "Takový člověk má šanci se svést v závodní octavii, model 2004. Je to kvalitní vůz a jízda v něm je pro lidi zajímavá," míní šéf Československého motorsportu.

Mimo Hradec je spravován jediný vůz

Cílem je komerčně využít vše, co stáj takové velikosti dokáže nabídnout . "Závodní nádobíčko na sebe vydělává a je naším cílem do budoucna, aby si na sebe vydělávalo čím dál tím víc. Chceme, aby byla firma z co nejmenší míry závislá na sponzorských penězích," odkryl svoji vizi.

Všechny automobily jsou ve vlastnictví týmu. "Když jsme začínali s tahači, bylo pro nás výhodnější si vůz půjčovat, ale teď už máme vlastní tříletý projekt. V této fázi je pro nás výhodnější mít svůj stroj, který si můžeme testovat a vyvíjet sami," uvedl Matějovský.

Vlastní i Alfa Romeo 156, určenou pro Světový šampionát cestovních vozů (WTCC). Ta však jako jediná nestojí v hradeckých garážích.

Škoda Octavia Michala Matějovského Škoda Octavia, s níž bude závodit Michal Matějovský. Foto: Radek Vičík

"WTCC řešíme ve spolupráci s italským týmem, máme italské mechaniky. Auto je naše, ale servisujeme je v Itálii. Lidé tam mají více zkušeností. Když si to spočítáte, na peníze to dneska přijde prakticky nastejno," vysvětlil rodák z Hradce Králové, který bydlí v blízké Jaroměři.

Ostatní cestovní vozy i závodní kamion M.A.N. tým obhospodařuje doma v Hradci Králové. "Je to pro nás ideální místo. Máme stejně daleko do Brna i do Mostu a těžištěm naší činnosti je Česká republika," dodal Stanislav Matějovský.

Vedle tahače M.A.N. bude tým do "ostrých" závodů nasazovat v této sezoně tři Škody Octavia, tři Alfy Romeo, jedno Audi i  jednu motokáru.

reklama