Nájezdu fanoušků se nebojím, říká ředitel Barum rallye

Radek Vičík Radek Vičík
14. 8. 2007 22:00
Automobilová soutěž láká diváky nejen z Česka
Miloslav Regner, ředitel Barum rallye.
Miloslav Regner, ředitel Barum rallye. | Foto: Radek Vičík

Praha - Letošní 37. ročník populární Barum rallye bude mít mnoho nej.

Kromě toho, že se již tradičně jede jako součást mistrovství Evropy i tuzemského šampionátu, bude hostit i premiérový ročník Intercontinetal Rallye Challenge (IRC).

IRC je zbrusu nový devítidílný seriál pro vozy S2000 silně podporovaný satelitní stanicí Eurosport, která ze závodu nabízí nejen sestřihy ale i přímé přenosy.

"IRC je proti organizaci v uplynulých letech několikanásobně složitější a dražší. Už chápu, proč mistrovství světa stojí tolik. Není dne, kdyby na nás organizátoři neměli nějaké požadavky," uvedl ředitel soutěže Miloslav Regner.

Kresta obhajuje, číslo má vysoké

K závodu se přihlásilo více než sto dvacet posádek ze třinácti zemí. Protože se závod koná podle mezinárodních pravidel, mají nejnižší čísla jezdci vlastnící prioritní licenci FIA B.

To znamená, že obhájce vítězství a miláček publika Roman Kresta do první etapy odstartuje s číslem 15 až jako čtrnáctý - číslo 13 nebylo přiděleno.

Hlavním tuzemským lákadlem 37. ročníku Barum rallye je start Romana Kresty za volantem Mitsubishi.
Hlavním tuzemským lákadlem 37. ročníku Barum rallye je start Romana Kresty za volantem Mitsubishi. | Foto: BPA

"Takové startovní pole jsme na Barumce nikdy neměli a je složité je poskládat. Museli jsme udělat řadu kompromisů. Ale naší snahou bylo, aby se to co nejméně dotklo českých jezdců," vysvětlil Regner.

Bude znamenat startovní číslo 15 pro Romana Krestu velký handicap v boji o celkové vítězství? Podle soutěžního jezdce Vojtěcha Štajfa to není jisté.

"Bude hodně záležet na počasí. Pokud bude pršet, bude to problém. Před ním jede hodně čtyřkolek a ty s každým průjezdem vždycky urvou něco z trati. Musí se hodně hlídat čistá stopa. Pak totiž může přijít smyk nebo dokonce havárie," řekl jezdec pilotující Subaru Impreza STi.

Mezi diváky budou celé fankluby

Po krátké stagnaci čekají pořadatelé opět zesílený zájem fanoušků. V roce 2003, kdy se představilo nejvíce vozů specifikace WRC, bylo kolem rychlostních zkoušek v okolí Zlína na 200 000 diváků.

Pak zájem postupně klesal. "Podle signálů, které máme, se letos můžeme přiblížit k číslu z roku 2003," uvedl Miloslav Regner.

A nebudou to jen příznivci rallye z Česka. "Čekáme, že dorazí hodně Maďarů. János Tóth je tam téměř národní hrdina. Kontaktovaly nás také fankluby Belgičana Loixe a Itala Navarry. Na takové věci jsme nebývali zvyklí," doplnil.

Aby soutěž zcela neochromila život Zlínska, muselo dojít k řadě opatření. Z rozhodnutí krajského úřadu byly zrušeny všechny uzávěry silnic a ty musely být, byť aspoň provizorně, zprovozněny. Týká se to i důležité silnice Zlín - Otrokovice, jejíž oprava jinak skončí až v prosinci.

Pořadatelé také udělali vše pro hladký přejezd posádek. "Jezdci pojedou zcela nerušeně po vedlejších komunikacích. Už se mi ozvali zástupce italského týmu Abarth. Bylo jim divné, proč když je to mezi Zlínem a Otrokovicemi asi 11 km, je přesunovací trasa dlouhá přes dvacet kilometrů.," řekl s úsměvem šéf soutěže.

"Podle nás je lepší, když jedou třeba delší trasu, než když je nutíme stát v kolonách nebo nebezpečně předjíždět mezi auty," vysvětlil.

Barum rallye startuje čtvrtečním shakedownem v Komárově. Naostro se startujte v pátek večer diváckou rychlostní zkouškou v ulicích Zlína. V sobotu je na programu zbylých osm vložek první etapy a v neděli pak šest RZ druhé etapy.

Vítěz bude známý krátce před 16. hodinou v prostoru u zlínského Velkého kina u hotelu Moskva.

 

Právě se děje

Další zprávy